«شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده‌هات کو؟»؛ تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی

یکشنبه, 28ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

ایران وایر 

روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بار دیگر در چندین شهر ایران تجمع کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت وخیم معیشتی خود شدند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، این تجمعات در شهرهای رشت، مشهد، کرمانشاه، اهواز، اراک، کرج و بجنورد برگزار شده است.

 بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در کرمانشاه شعارهایی مانند «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده‌هات کو؟»، «بازنشسته به پا خیر، برای رفع تبعض» و «سفره ما خالی، جیب اونا عالیه.» سردادند و در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در خیابان سفره خالی پهن کردند.

در مشهد، معترضان پلاکاردی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «بازنشسته و مستمری‌بگیر غیر همکار تامین اجتماعی، خواستار همسان‌سازی همانند کشوری‌هاست. تبعیض چرا؟». تجمع کنندگان در مشهد همچنین شعارهای « گرانی تورم، بلای جان مردم» و «فریاد فریاد از این همه بیداد» سر دادند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها ،مشکلات بیمه تکمیلی و وضعیت بد معیشتی خود معترض بوده و خواستار تعیین تکلیف افزایش مستمری سال جدید و اجرای کامل همسان‌سازی هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.