۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه, 29ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی دو روز گذشته و امروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه، شماری از داروسازان در مقابل ساختمان مرکزی سازمان غذا و دارو در تهران، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی همزمان با شهرهای دیگر در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان و تعدادی از رانندگان و خریداران کامیون‌های وارداتی در مقابل نهاد ریاست‌جمهوری در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از رانندگان و خریداران کامیون‌های وارداتی در مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

تجمع این افراد در اعتراض به افزایش هزینه‌های گمرگ و نرخ بالای اسقاط و دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

معترضان می‎گویند دخالت دلالان موجب افزایش نجومی نرخ اسقاط شده است. طبق مصوبه دولت در ایران، متقاضیان برای پلاک کردن خودروی وارداتی باید گواهی اسقاط یک خودروی فرسوده را ارائه کنند.

این معترضان روز یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه نیز در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در تهران تجمع کرده بود.

 

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اصفهان

به گزارش ایرنا روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی همزمان با شهرهای دیگر در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان تجمع کردند.

بنابر این گزارش، بازنشستگان در این تجمع خواستار اجرای دقیق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به عنوان مهم‌ترین خواسته خود شدند.

به موجب ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد که به گفته بازنشستگان این در حالیست که طی سالهای گذشته هزینه زندگی چنان زیاد شده که می توان گفت ماده ۹۶ هرگز اجرایی نشده است.

همچنین برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل حقوق مستمری بازماندگان یا مستمری بازنشستگان و مستمری از کارافتادگان کلی جمع حقوق و مزایایشان نباید از حداقل حقوق کمتر باشد. با این حال بازنشستگان اصفهانی بر این باور بودند که دریافتی آنان از حداقل حقوق دریافتی اعلامی وزارت کار کمتر است.

تجمع داروسازان در تهران

به گزارش فانا، روز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، شماری از داروسازان در مقابل ساختمان مرکزی سازمان غذا و دارو در تهران تجمع کردند.

تجمع داروسازان در اعتراض به موجودیت غیرقانونی انجمن داروسازان، تعرفه‌های پایین و عدم اعلام تعرفه سراسری صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.