سوسیال دمکرات ها و جنگ پوتین

چهارشنبه, 31ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

limakeshi_mazdak2016

جنبش سوسیال دمکراسی ایران از انقلاب مشروطیت به این سو خود را در همپوشانی با جنبش ملی و دمکراتیک ایران مطرح ساخته است و به همین خاطر هم در سیاست خارجی نزدیکی های بیشتری با این جنبش دارد.

ـ سوسیال دمکرات های ایرانی پایبندی به قوانین بین المللی را مبنای کار خود قرار می دهند.اجرای اعلامیه حقوق بشر و دیگر قوانین و کنواسنیون های مدنی را در سیاست های روز مره خود به اجرا می گذارند.
ـ سوسیال دمکرات ها در زمینه جنگ و صلح خود را به قوانین بین المللی پایبند می دانند و معتقدند که هیچ کشوری حق ندارد بدون در نظر داشت قوانین بین الملل به کشور دیگری تجاوز نماید. بر همین اساس جنگ بوش علیه عراق و جنگ پوتین علیه اکراین را غیر قانونی و تجاوز آشکار به یک کشور عضو سازمان ملل دانسته و می دانند. به همین دلیل می بینیم که این روزها پس از تجاوز نظامی روسیه به اکراین، همه نیروهای ملی، دمکراتیک و سوسیال دمکراتیک این تجاوز را محکوم می نمایند.
ـ سوسیال دمکرات ها بر طبق قوانین بین المللی حق دفاع از استقلال ملی مردم اکراین را برسمیت شناخته و آن را قانونی و بر حق می دانند و خواهان خروج قوای نظامی روسیه از اکراین، ایجاد آتش بس و گفتگو برای ایجاد صلح هستند و حل منازعات فی مابین و تهدیدات امنیتی زیر نظر سازمان ملل را ممکن می دانند.
ـ سوسیال دمکرات ها در این منازغه منافع ملت را را در الویت قرار می دهند و منافع ملی مردم ایران را بر هر مسئله دیگر ترجیح می دهند. منافع ملی ما در حمایت از تجاوزات غیر قانونی روسیه پوتین بر علیه اکراین نیست. حکومت با گره زدن حفظ حاکمیت اقلیت اسلامیست ها به روسیه پوتین و جنگ او و همچنین دفاع چپ سنتی از این جنگ را برای استقلال ملی ایران عزیز ما خطرناک دانسته و آن را محکوم می کند.
ـ ایران نباید در این جنگ جانبدار روسیه باشد و همچنین به خاطر همسایگی با روسیه که تجربه های تارخی منفی از ان دارد به نفع اکراین وارد این جنگ بشود. ایران در لحظه فعلی کشوری تنها و بدون حمایت بین المللی و در تحریم است و برای برون رفت از این وضع می بایست امضای برجام را هر چه زودتر به انجام برساند و مناسبات خود را با آمریکا از سر بگیرد.
ـ بهترین سیاست برای ایران عدم پیوستن به پیمان های نظامی از یک طرف و تقویت بنیه دفاعی خود از طرف دیگر و داشتن مناسبات با همه کشورهای جهان است و اگر بخواهیم آن را به صورت یک سیاست فورموله کنیم باید بگوئیم ایران باید از یک سیاست بی طرفی فعال پیروی کند.
از: فیس بوک نویسنده

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.