برگزاری ۱۱ تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران در ۳ واحد صنفی

یکشنبه, 4ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت، شماری از کارگران شهرداری شوش در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، گروهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای اهواز، رشت، اراک، تبریز، ایلام و کرمانشاه در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود و در تهران اطراف ساختمان مجلس، تعدادی از کارکنان نوبت‌کار زیرمجموعه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابل درب اصلی ستاد مناطق نفت‌خیز در اهواز، جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان در مقابل استانداری اصفهان و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محوطه این دانشگاه در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان نیروهای شرکتی مخابرات گیلان، کارگران داربست‌بند پیمانکاری علیخانی شاغل در پتروشیمی کیان واقع در عسلویه و کارگران پروژه‌ای پیمانکاری فرجود شاغل در پتروشیمی بوشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کارگران شهرداری شوش در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای اهواز، رشت، اراک، تبریز، ایلام و کرمانشاه در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود و در تهران اطراف ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

 

تجمع کارکنان نوبت‌کار زیرمجموعه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کارکنان نوبت‌کار زیرمجموعه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابل درب اصلی ستاد مناطق نفت‌خیز در اهواز دست به تجمع زدند.

کارگران و کارمندان نوبت‌کار زیرمجموعه این شرکت که در بخش عملیات و‌ بهره‌برداری شرکت‌های کارون و مارون، مسجد سلیمان و آغاجاری مشغول به کار هستند، نسبت به شیفت چرخشی ۸ ساعته اعتراض دارند و خواهان تثبیت و استمرار شیفت ۱۲ ساعته و نوبت‌کار ۴ روز کار و ۴ روز استراحت هستند.

تجمع کارگران کارخانه کاشی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان با تجمع در مقابل استانداری اصفهان به تعلیق شدن از کار، پرداخت نشدن حقوق، معوقات و مطالبات چندین ساله شان اعتراض کردند.

کارگران با بیان این که کارخانه از بهمن ماه سال گذشته تعطیل شده، اعلام کردند: با تعطیل شدن خطوط تولید، آنها خانه نشین و بیکار شده اند.

کارگران کارخانه کاشی اصفهان خواستار تعیین تکلیف مدیریت این واحد بزرگ تولیدی شده و از مسئولان دولتی، قضایی و نمایندگان مجلس خواستند مشکل چند ساله آنان را با اتخاذ یک تصمیم واحد حل کنند.

آنها با تاکید بر این که زیرساخت های مورد نیاز برای کار و تولید در این واحد مهیا است، تاکید کردند: کارخانه تا سال ۸۸ دولتی بود و بدون هیچ گونه مشکلی فعالیت و سوددهی داشت اما پس از واگذاری به بخش خصوصی با چالش ها و مشکلات مختلف روبرو شده است.

تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت دست به تجمع و راهپیمایی در محوطه این دانشگاه زدند.

دانشجویان معترض با سر دادن شعارهایی از جمله “دانشگاه زندان نیست، دانشجو مجرم نیست” و “حراست پلیسی نمیخوایم نمیخوایم” به برخوردهای حراست و امنیتی کردن فضای دانشگاه اعتراض کردند.

پیش از این دانشجویان دانشگاه تهران در شبکه های اجتماعی از اعمال فشار حراست دانشگاه در خصوص اجبار در پوشیدن مقنعه خبر دادند و ماموران حراست و انتظامات دانشگاه امیرکبیر نیز با راه انداختن گشت‌ ارشاد موتوری در صحن دانشگاه سخت ‌گیری های قابل توجهی را در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان اعمال کرده است.

 

اعتصاب نیروهای شرکتی مخابرات گیلان

به گزارش ایلنا، نیروهای شرکتی مخابرات گیلان از بیکار شدن چند تن از فعالان صنفی کارگری مخابرات گیلان خبر داده و در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب زدند.

به گفته‌ی این نیروها؛ جانشین جدید مدیر منطقه طی حکمی بحث برانگیز، نائب رئیس، دبیر و مسئول مالی که از اعضا هیأت مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات هستند را اخراج کرده است.

این در صورتی است که پرسنل استان گیلان یکسال است که به قراردادهای کارگری معترض بوده و از دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان از امضا قرارداد امتناع ورزیده‌اند.

همچنین این نیروها به اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل مخابرات معترض هستند.

اعتصاب کارگران در عسلویه و پتروشیمی بوشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند پیمانکاری علیخانی شاغل در پتروشیمی کیان واقع در عسلویه و کارگران پروژه‌ای پیمانکاری فرجود شاغل در پتروشیمی بوشهر دست به اعتصاب زدند.

کارگران پروژه‌ای خواستار افزایش دستمزد و تغییر نوبت‌کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.