بازداشت ۲۲ شهروند معترض به دفن غیر بهداشتی زباله منطقه سراوان رشت

پنجشنبه, 8ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، بازداشت ۲۲ شهروند در جریان تجمع اعتراضی مردم سراوان را تائید کرد. روز جاری، همچون دو هفته اخیر شماری از ساکنین سراوان، در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله و انباشت چندین ساله پسماند در مناطق جنگلی این روستا، دست به تجمع زدند که با دخالت نیروهای انتظامی این تجمع به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، ۲۲ شهروند در تجمع اعتراضی منطقه سراوان رشت بازداشت شدند.

مجید رسول زاده معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، با اشاره به بازداشت این شهروندان مدعی شده که “در جریان درگیری ۵ مامور نیروی انتظامی زخمی شدند” و از این تعداد “یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال ۴ نفر دیگر رضایت بخش است.”

همچنین تصاویری و ویدئوهایی از ضرب و شتم شهروندان معترض توسط نیروهای انتظامی و جراحت تعدادی از این شهروندان در جریان تجمع روز جاری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

حدود ۴۰ سال است که زباله به صورت غیراستاندارد در منطقه سراوان رشت دفن می‌شود.

طی دو هفته اخیر، شمار زیادی از ساکنین روستای سراوان واقع در شهرستان رشت در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله و انباشت چندین ساله پسماند در مناطق جنگلی این روستا دست به تجمعات اعتراضی روزانه زده و از ورود خودروهای حمل زباله به این منطقه جلوگیری کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.