دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان مینی بوس در بندر عباس

سه شنبه, 20ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه‌ شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، جمعی از کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب تبریز در محوطه این بیمارستان، شماری از کارگران فضای سبز شهرداری شیراز در مقابل ساختمان شورای شهر و گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین شماری از رانندگان مینی بوس در بندر عباس دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز سه‌ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب تبریز با برگزاری تجمع اعتراضی در محوطه این بیمارستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارکنان در خصوص پرداخت فوق العاده ویژه که تنها به کادر بخش درمان پرداخت شده است، اعتراض داشتند.

نمایشگر ویدیوتجمع کارگران فضای سبز شهرداری شیراز

به گزارش ایرنا، امروز سه‌ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کارگران فضای سبز شهرداری شیراز با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان شورای شهر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

آن ها از جمله دلایل این تجمع خود را اعتراض به نحوه پرداخت و میزان حقوق ماهانه خود، عدم داشتن امنیت شغلی و قرارداد کاری عنوان کردند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: “حتی یکی از اعضای شورای شهر شیراز در جمع کارگران حاضر نشد تا صدای آنها را بشنوند. در شرایط کنونی پرداخت حقوق کارگران فضای سبز شهری شیراز با میزانی بسیار کمتر از حداقل دستمزد قانونی پرداخت می شود”.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران فضای سبز شیراز با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شود، افزود: “حقوق دی ماه و یا بهمن ماه ۱۴۰۰ به این کارگران پرداخت شده و این کارگران هنوز حقوق اسفندماه ۱۴۰۰ را نیز دریافت نکرده اند در حالی که اکنون نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ است”.

احمدی ادامه داد: “مبلغ حقوق ماهیانه من اکنون به ازای هر ماه کار کردن سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است در حالیکه بعضی همکارانم نیز ماهانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با شرایط کار سختی که دارند دریافت می کنند که این میزان برابر با قانون و دشواری کار این کارگران که در فصل گرما و سرما برای تمیزی شهرشیراز می کوشند نیست. هیچ نوع قراردادی با بسیاری از این کارگران منعقد نمی شود و هر زمان که شرکت پیمانکار اراده کند می تواند این افراد را از کار بیکار و خانه نشین کند”.

این کارگر فضای سبز شهرداری شیراز اضافه کرد: “کارگران فضای سبز با حقوق بسیار اندک و پایین‌تر از حقوق مصوب اداره کار باید حتی در روزهای تعطیل رسمی نیز سرکار حاضر شوند”.

وی تصریح کرد: “با وجود سختی فراوان کار و کار کردن در روزهای تعطیل رسمی، حقوق یک کارگر فضای سبز ماهانه حدود سه میلیون تومان و حتی کمتر از این میزان است. علاوه بر حقوق اندکی که به این کارگران پرداخت می شود، در بسیاری مواقع بیمه منظمی نیز برای این افراد پرداخت نمی شود”.

تجمع داوطلبان آزمون دستیاری

به گزارش انصاف نیوز، گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری در اعتراض به تاریخ برگزاری این آزمون دست به تجمع اعتراضی زدند.

آن ها خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده‌ آزمون دستیاری هستند که رای قطعی آن علیه وزارت بهداشت اجرا نمی‌شود و پرونده دیگری که ۷۲ روز است در انتظار صدور دستور موقت مانده است.

اعتصاب رانندگان مینی بوس در بندرعباس

به گزارش منوتو، امروز سه‌ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از رانندگان مینی بوس در بندر عباس دست به اعتصاب زدند.

آن ها دلیل اعتصاب خود را اعتراض به کمبود سوخت عنوان کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.