در گروگانگیری استان ایلام، رئیس سازمان املاک بنیاد مستضعفان و همچنین دست‌کم چهار نفر دیگر کشته شده اند

چهارشنبه, 28ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

در گروگانگیری استان ایلام، رئیس سازمان املاک بنیاد مستضعفان به قتل رسیده است

طبق گزارش‌های خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، گروگان‌گیری در بنیاد مستضعفان استان ایلام در وضعیتی خونبار به پایان رسیده است. دست کم سه تن از گروگان‌ها و رئیس اداره کشته شده‌اند و فرد مهاجم خودکشی کرده است. هفت نفر نیز زخمی شده‌اند. جزییات عملیات مأموران انتظامی و هویت مهاجم اعلام نشده است.

به گفتۀ مسئولان انتظامی جمهوری اسلامی، “ابعاد مختلف حادثه در دست بررسی است”. خبرگزاری ایرنا انگیزۀ گروگانگیر را “اختلاف شخصی با مدیران مجموعه” ذکر کرده است. به گفتۀ برخی منابع، او کارمند اخراجی اداره بوده. اما روزنامه همشهری می‌نویسد: “گروگانگیر اخراج نشده و فقط از کار معلق شده بود”. بنیاد مستضعفان نیز اعلام کرد که “فرد گروگانگیر شاکی بوده و علت شکایت او هنوز کاملا مشخص نیست”.

سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان ایلام شروع وقایع را چنین نقل کرده است: ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۲٨ اردیبهشت) طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود شخصی مسلح به سازمان اموال تملیکی ایلام، یگان های ویژه به محل اعزام شدند”. نیروهای ویژۀ “نوپو” (نیروهای ویژه پاسداران ولایت) نیز به محل رفته‌اند.

به نوشتۀ خبرگزاری تسنیم “گرو‌گانگیر‌ سه نفر از کارکنان اداره را کشت و خودش نیز دست به خودکشی زد”. تسنیم اسامی سه قربانی حادثه را نیز ذکر کرده اما هویت فرد مهاجم اعلام نشده است.

ساعاتی بعد، عمران علیمحمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام  توضیح داد که گروگانگیر “با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود”، وارد اداره شده است.

علیمحمدی افزود: “این فرد کارمندان را به طبقه دوم اداره هدایت، و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت سه نفر از کارمندان د‌ر محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه، خود را از پای در می‌آورد”.

بنابراین بر أساس اظهارات رئیس کل دادگستری، مجموعاً پنج نفر در این وقایع کشته شده‌اند: علاوه بر فرد گروگانگیر که نحوۀ مرگش دقیقاً معلوم نیست، دو زن و یک مرد (مراجعان به اداره؟) و همچنین یوسف فریادی زاده، رئیس سازمان اموال و املاک ایلام در این وقایع به قتل رسیده‌اند.

برخی رسانه‌های غیررسمی پرتاب نارنجک توسط فرد گروگانگیر را بعید دانسته و احتمال داده‌اند که انفجار در پی عملیات مآموران انتظامی رخ داده باشد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.