سعید روستایی جایزه جشنواره کن را به مردم آبادان تقدیم کرد

شنبه, 7ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

دویچوله

فیلم “برادران لیلا” ساخته سعید روستایی برنده جایزه ویژه فدراسیون بین‌المللی منتقدان «فیپرشی» شد. روستایی پس از دریافت جایزه آن را به مردم آبادان تقدیم کرد. شهری سوگوار قربانیان ریزش برج و صحنه تظاهرات و اعتراض.

فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینمای جهان (فیپرشی)، جایزه خود در هفتاد و پنجمین جشنواره کن را  به فیلم “برادران  لیلا” اهدا کرد.

این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش اصلی این دوره از فستیوال فیلم کن شرکت کرده است.

فیپرشی مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین نهاد مستقل منتقدان سینمای جهان است که در بیش از ۶۰ کشور جهان عضو دارد. قدمت این فدراسیون به بیش از ۹ دهه می‌رسد و جایزه آن در جشنواره‌های مختلف از جمله کن، برلین، ونیز، لوکارنو، کارلووی واری، سن سباستین و … از اهمیت بالایی برخوردار است. 

سعید روستایی جایزه منتقدان جشنواره کن را به مردم آبادان تقدیم کرد. این کارگردان ۳۳ ساله، فیلم‌های مطرحی چون “ابد و یک روز” و “متری شش و نیم” را در کارنامه دارد.

Filmstill Leilas Brüder mit Taraneh Alidoosti

ترانه علیدوستی در نمایی از فیلم برادران لیلا

مردم آبادان پنج روز است که در اعتراض به فساد و بی‌کفایتی مقامات در ریزش برج متروپل تظاهرات برگزار می‌کنند. تعداد کشته‌شدگان حادثه ریزش این برج اکنون به ۲۹ نفر رسیده است. حکومت ایران اعتراض‌ها را به شدت سرکوب می‌کند.

معترضان در اکثر شهرهای خوزستان و استان‌های دیگر ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی شعارهایی سردادند.

برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی ساخته شده و پخش بین‌الملل آن برعهده کمپانی “وایلد بانچ” است.

داستان این فیلم  درباره زنی ۴۰ ساله و مجرد به نام لیلا (ترانه علیدوستی) است. لیلا در خانواده‌ای درگیر با بحران اقتصادی زندگی می‌کند. او در دفتر اداری یک پاساژ کار می‌کند و تنها درآمد ثابت خانواده را دارد اما نه پدر و نه چهار برادرش به حرف او گوش نمی‌دهند. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.