تجمع بیماران مبتلا به تالاسمی؛ «داروی باکیفیت می‌خواهیم»

چهارشنبه, 25ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

شماری از بیماران مبتلا به تالاسمی با تجمع مقابل وزارت بهداشت در تهران خواستار دسترسی به داروی «باکیفیت» شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این تجمع که صبح روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد، برگزار شد، نزدیک به ۵۰۰ نفر از بیماران مبتلا به تالاسمی شرکت داشتند.

یونس عرب، دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی که در این تجمع حاضر بود، گفت: «حق بیماران تالاسمی این است که بعد از یک‌ سال و نیم دارو به دست‌شان برسد؟! وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حق این بیماران کوتاهی کرده‌اند.»

به گفته آقای عرب، وزارت بهداشت با «خلف وعده» جان بیماران تالاسمی را به خطر انداخته، «تا جایی که از ۲۸ آذر سال گذشته که این بیماران تجمع کردند تا روز سه‌شنبه که این تجمع دوم را انجام دادیم ۷۰ بیمار تالاسمی فوت کرده‌اند.»

این در حالی است که حیدر محمدی، مدیرکل پیشین دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته بود: «بیماران معترض که داروی وارداتی می‌خواهند، خواسته‌شان نامعلوم و بی‌منطق است.»

با وجود بی‌اعتمادی بیماران تالاسمی به داروهای داخلی، وزارت بهداشت اصرار دارد که آنها باید از همین دارو استفاده کنند و اعلام کرده که داروی تالاسمی «به وفور در دو نوع تزریقی و خوراکی در کشور موجود است».

تالاسِمی از بیماری‌های ژنتیکی و یک اختلال خونی ارثی است که در آن، تعداد هموگلوبین‌ها و گلبول‌های قرمز در بدن فرد مبتلا از حالت نرمال کمتر است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.