بی‌خبری از وضعیت یک نوازنده پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه

چهارشنبه, 8ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

به‌رغم گذشت یک هفته از زمان بازداشت «محمود محمودی» توسط سازمان اطلاعات سپاه، کماکان اطلاعاتی از دلایل بازداشت و محل انتقال این نوازنده و فعال مدنی ساکن «کلیبر»، در دست نیست.

بر پایه گزارش‌های رسیده به ایران‌وایر، سازمان اطلاعات سپاه، روز ۳۱خرداد۱۴۰۱، محمود محمودی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده است. تا لحظه انتشار این خبر اطلاعی از دلایل دستگیری، محل انتقال این شهروند و آخرین وضعیت او در دست نیست.

محمود محمودی، نوازنده و فعال مدنی ساکن شهر کلیبر در استان آذربایجان شرقی است. او در سال‌های گذشته بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت‌ شده است. به نظر می‌رسد بازداشت اخیر او در ارتباط با فراخوان‌های منتشرشده برای برگزاری مراسم گردهمایی سالانه «قورولتای قلعه‌بابک» باشد. آقای محمودی در سال‌های گذشته نیز هم‌زمان با برگزاری این گردهمایی بازداشت شده بود.

قورولتای قلعه‌بابک، مراسمی فرهنگی و کنشی مدنی است که تیرماه هرسال در قلعه بابک در منطقه کلیبر برگزار می‌شود. این مراسم شامل اجرای تئاتر خیابانی، شعرخوانی و نواختن سازهای آذربایجانی توسط آشیق‌ها است. گردهمایی قلعه بابک توسط فعالان مدنی آذربایجانی سازمان‌دهی می‌شود و شهروندانی از سراسر ایران در این مراسم مشارکت می‌کنند. قورولتای قلعه‌بابک نوعی جشنواره فرهنگی تُرک‌های ایران است. بااین‌وجود هرسال هم‌زمان با برگزاری گردهمایی قلعه بابک، جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت فعالان مدنی و شهروندان مشارکت‌کننده در این مراسم می‌کند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.