«افزایش» سوانح رِیلی در ایران در چند ماه گذشته؛ «خودداری» راه‌آهن از انتشار آمار

سه شنبه, 28ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

 

 

عکس از محل سانحه قطار مشهد-یزد

عکس از محل سانحه قطار مشهد-یزد

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در ایران روز سه‌شنبه خبر داد که در چند ماه گذشته آمار وقوع سانحه ریلی افزایش یافته، اما شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از انتشار آمار سوانح جلوگیری می‌کند.

سبحان نظری، دبیر این انجمن، به خبرگزاری ایلنا گفت که شرکت راه‌آهن برای جلوگیری از «پوشش رسانه‌ای» این سوانح آمار آنها را منتشر نمی‌کند.

آقای نظری با اشاره به این که «اخیرا هم سوانح قطارهای مسافری و هم قطارهای باری افزایش یافته» گفت: «متاسفانه شرکت راه آهن آمار سوانح را منتشر نمی‌کند و به این اطلاعات دسترسی نداریم…. شرکت راه آهن به دلیل این که عملکرد آن پوشش رسانه‌ای نداشته باشد، از انتشار آن خودداری می‌کند.»

سبحان نظری در ادامه به سانحه اواسط خردادماه اشاره می‌کند که قطار مسافربری مشهد – یزد بامداد چهارشنبه، ۱۸ خرداد، در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد بر اثر تصادف با یک بیل مکانیکی از ریل خارج شد.

در گزارش‌های اولیه شمار کشته‌شدگان این سانحه ۲۱ نفر و شمار مصدومان ۸۶ نفر اعلام شد، اما سازمان پزشکی قانونی یزد تعداد کشته‌شدگان را ۱۴ نفر اعلام کرد.

به گفته آقای نظری، «به دلیل عدم برخورد مناسب با خاطیان سوانح در شرکت راه آهن، شاهد تکرار این سوانح هستیم و مسائل و مشکلات جزئی در این ساختار به بحران تبدیل می‌شود».

روز ۱۱ تیرماه، ‎محمدحسن اسماعیلی، رئیس کمیسیون عالی سوانح در ایران، گفته بود که همه عوامل دخیل در سانحه مرگبار قطار مشهد – یزد از جمله شرکت دولتی راه‌آهن جمهوری اسلامی و پیمانکار بخش خصوصی که مشغول بازسازی خط بود، مقصر بوده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.