دستکم سه تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه, 12ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه، شماری از اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان در مقابل ساختمان برق منطقه‌ای این استان، جمعی از کارکنان استانداری ایلام در مقابل ساختمان این نهاد دولتی و همچنین تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی اردبیل در این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه شماری از اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان در مقابل ساختمان برق منطقه‌ای این استان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی و صدور احکام براساس افزایش عادلانه‌ حقوق شدند.

آن‌ها علت اعتراض خود را اینگونه توصیف کردند: یکی از دلایل اصلی این است که الان در برج شش هستیم ولی هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ بعد از تصویب ۳۸ درصد دولت یک بندی را به بودجه اضافه کرد که حقوق کارگران نباید ۱.۲ بیشتر از کارمندان باشد؛ یکی از معضلات این قضیه است که وزارت نیرو اصرار زیادی بر اعمال این ۱.۲ دارد و این مساله موجب کاهش حقوق می‌شود چراکه اعمال ۳۸ درصد به اضافه‌ی ۱.۲ حقوق را فقط ۴ تا ۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته‌ی اپراتورها، حقوق کارمندان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق کارگران برساس قانون کار است، اینگونه محدودیت‌ها کارگران را آزاد می‌دهد؛ به گونه‌ای دارند احکام را صادر می‌کنند که افزایش حقوق ما به ده درصد هم نمی‌رسد.

این اپراتورها خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی و صدور احکام براساس افزایش عادلانه‌ی حقوق شدند.

تجمع کارکنان استانداری ایلام

به گزارش کانال خبری ایلامیان، امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه، جمعی از کارکنان استانداری ایلام در مقابل ساختمان این نهاد حکومتی دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اردبیل

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی استان اردبیل در این شهر تجمع کردند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و همچنین عدم تحقق دیگر مطالبات‌شان صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.