دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه, 15ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز شنبه ۱۵ مرداد، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، اردبیل و اراک، شماری از اپراتورهای برق منطقه‌ای بصورت جداگانه در مقابل اداره برق منطقه‌ای استان های هرمزگان، خوزستان و آذربایجان شرقی و همچنین جمعی از شهروندان معترض به قطعی مکرر برق در مقابل اداره برق شهرستان شادگان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۱۵ مردادماه، جمعی از اپراتورهای برق منطقه‌ای در استان های هرمزگان، خوزستان و آذربایجان شرقی در مقابل ساختمان اداره برق منطقه‌ای این استان ها تجمع کردند.

شهروندان معترض، عمده ترین دلیل برگزاری این تجمعات اعتراضی را “عدم صدور احکام حقوقی جدید” عنوان کردند.

آنها می‌گویند: پنج ماه از سال جدید گذشته اما هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ ما در انتظار صدور احکام جدید هستیم اما هیچ وعده مشخصی به ما نمی‌دهند.

آن‌ها می‌گویند: بعد از تصویب افزایش ۳۸ درصدی حقوق، دولت بندی را به بودجه اضافه کرد که حقوق کارگران نباید ۱.۲ بیشتر از کارمندان باشد؛ یکی از معضلات این قضیه این است که وزارت نیرو اصرار زیادی بر اعمال این ۱.۲ دارد و این مساله موجب کاهش حقوق ما می‌شود چرا که اعمال ۳۸ درصد به اضافه‌ی ۱.۲ حقوق را فقط ۴ تا ۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته‌ی اپراتورها، “حقوق کارمندان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق کارگران بر اساس قانون کار است، اینگونه محدودیت‌ها تبعیض‌آمیز است و کارگران را آزار می‌دهد؛ چرا قانون در مورد کارگران برق منطقه‌ای اجرا نمی‌شود؟”

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اردبیل، اراک و اهواز دست به تجمع زدند.

تجمع بازنشستگان در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و عدم تحقق دیگر مطالبات‌شان صورت گرفته است.

تجمع کنندگان در اهواز با سر دادن شعارهایی از قبیل “مصوبات شورا اجرا باید گردد” و ” کارگر زندانی آزاد باید گرد” صورت گرفت؛ آنها ضمن حمایت از فعالین کارگری دربند خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

نمایشگر ویدیوتجمع اعتراضی شماری از شهروندان در شادگان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعه شب ۱۴مرداد ۱۴۰۱، جمعى از مردم شادگان، در مقابل اداره برق این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، قطع مکرر برق، از دلایل برگزاری تجمع اعتراضی این افراد بوده است.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.