مسابقات بین‌المللی نظامی ایران، روسیه، بلاروس و ارمنستان، در حوزه پهپاد به میزبانی کاشان آغاز شد

دوشنبه, 24ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

مسابقات بین‌المللی پهپادی شکار شاهین در کاشان آغاز شد

یک سرباز روسی یک پهپاد شناسایی Orlan-10 را برای پرواز آماده می کند AP

اولین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی، در سال ۲۰۱۵ با محوریت کشور روسیه و قزاقستان، در ۱۳ رشته برگزار شد. نیروهای مسلح ایران، که از سال ٢٠١۶ ‬به دعوت روسیه، در مسابقات بین‌المللی نظامی شرکت می‌کند، از سال دوم حضور در این مسابقات، توانست مجوز میزبانی برخی رشته‌های این مسابقات را بر عهده بگیرد.

سردار سرتیپ علی بلالی، مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه، از برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۲ در رشته «شکار شاهین» در حوزه پهپادی، با حضور چهار کشور، از صبح امروز دوشنبه در کاشان خبر داد.

بیش از ۷۰ نفر از نظامیان کشور‌های ایران، روسیه، بلاروس و ارمنستان در این دوره از مسابقات حضور دارند و در پنج مرحله آمادگی جسمانی و تیراندازی و چهار بخش پهپادی، شامل شناسایی هوایی در سه روز، حمایت هوایی و تصحیح آتش توپخانه، شناسایی در شب و پیوستگی شناسایی به رقابت می‌پردازند.

به گفته رییس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح , ٣‬ رشته غواصی عمق در کنارک به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رشته تک تیراندازی ویژه در استان یزد به میزبانی نیروی زمینی سپاه و در رشته پهپاد در شهرستان کاشان به میزبانی نیروی هوافضای سپاه برگزار می شود.

ایران با یک تیم در مسابقات بین المللی نظامی پهپاد شکار شاهین شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر سید کمال پیمبری رییس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیشتر، از اعزام تیم‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه ٢٠٢٢، خبر داده بود.

رییس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: “این رقابت‌ها منتج به حضور ١۴‬ تیم در این مسابقات شده است که ٢٩‬۴ ‬نفر از کارکنان پایور نیروهای مسلح در این ١۴‬ رشته پا به عرصه رقابت خواهند گذاشت و از ٢۴‬ مرداد تا ۵ شهریورماه امسال در ١٢ کشور از جمله کشور جمهوری اسلامی ایران به رقابت خواهند پرداخت.”

مسابقات بین‌المللی نظامی یک رویداد سالانه ورزشی-نظامی است که توسط وزارت دفاع روسیه برگزار می‌شود. از این مسابقات به عنوان بازی های المپیک ارتش ها یاد می شود.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.