در جریان اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۴۵۰ شهروند در مازندران

یکشنبه, 3ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در پی اعتراضات سراسری شهریورماه ۱۴۰۱، دادستان عمومی و انقلاب ساری، از بازداشت ۴۵۰ نفر شهروند معترض در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز یکشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۱، تعداد ۴۵۰ نفر از شهروندان در جریان اعتراضات سراسری در مازندران بازداشت شدند.

محمد کریمی، دادستان عمومی و انقلاب ساری گفت: «در نا آرامی‌های چند روز گذشته استان ۴۵۰ تن بازداشت شدند و کیفرخواست آنان صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.»

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.