«چادرسوزان» بیرق ترانه معترض

دوشنبه, 4ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

آقار زلاند ترانه «دختر خیابان انقلاب» را که سروده ایرج جنتی عطایی است به مهسا امینی، تقدیم کرده است.

فرید زلاند آهنگساز افغان که خارج از مرزها سرزمین مادری اش در ایران نامی پرآوازه دارد در گفت و گو رادیو فردا به کشته شدن مهسا امینی و اعتراض های اخیر در ایران واکنش نشان داده است.

فرید زلاند آهنگساز افغان که خارج از مرزها سرزمین مادری‌اش در ایران نامی پرآوازه دارد در گفت‌وگو با رادیوفردا به کشته شدن مهسا امینی و اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داده است.

آقای زلاند که در زمینه موسیقی اعتراضی آثارش پرشمار است با اشاره به ترانه «روزای روشن» سروده اردلان سرفراز که در ۴۱ سال پیش ساخته شده می‌گوید که او و ترانه‌سرای کار وضعیت امروز و عاقبت آن را می‌دانستند.

او در ادامه این گفت‌وگو از دو ترانه «نون و پنیر و سبزی» و«گل پونه» به عنوان دیگر ترانه‌هایی نام می‌برد که از به گفته او بیگانه بودن حکومت جمهوری اسلامی با مردمش، وضعیت به سمتی رفته که «بدتر شده» و این ترانه‌ها روزبه‌روز پررنگ‌تر شده است.

فرید زلاند در این گفت‌وگو وعده می‌دهد که به زودی کار تازه‌ای با یک صدای جدید به نام «دل کپک‌زده» با کلام شهیار قنبری را منتشر خواهد کرد.

آقای زلاند همچنین ترانه «دختر خیابان انقلاب» را به مهسا امینی که می‌گوید او را دوست دارد ژینا بخواند، تقدیم کرده است؛ ترانه‌ای سروده ایرج جنتی عطایی با صدای آزاده.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.