نسرین ستوده می‌گوید امکان «تغییر رژیم» کاملا وجود دارد

جمعه, 8ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

نسرین ستوده، فعال حقوق بشر، در مصاحبه‌ای با مجله تایم تاکید کرد که اعتراضات به‌رغم تلاش حکومت ایران برای سرکوب آن، ادامه خواهد داشت و این راه بی‌بازگشت است.

خانم ستوده که از زندان به مرخصی استعلاجی آمده است، اظهار داشت: «حتی اگر خواسته‌های مردم برآورده نشود، واقعیت برای همیشه تغییر خواهد کرد. آنها [زنان معترض] دیگر تن به حجاب اجباری نخواهند داد.»

شهرهای مختلف ایران طی حدود دو هفته است که صحنه اعتراضات گسترده‌ای بوده‌اند. این اعتراضات در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، اما بسیاری از مخالفان آن را طلیعه تغییر حکومت ایران دانسته‌اند.

نسرین ستوده اظهار داشت: «[جمهوری اسلامی] یک نظام توتالیتر است که مردم آن را با گوشت، پوست و استخوان خود در زندگی روزانه احساس می‌کنند. حکومتی است که هیچ گونه آزادی را تضمین نمی‌کند و به هیچ وجه با خواسته‌های مردم خود را مطابقت نمی‌دهد. آن‌چه هر روز روشن‌تر می‌شود این است که مردم آشکارا خواستار تغییر رژیم هستند.»

وی افزود: «آن‌چه مردم می‌خواهند تغییر رژیم است و بازگشتی هم به گذشته دیگر در کار نیست. آنچه ما از اعتراضات و اعتصاباتی که آغاز شده است می‌فهمیم، این است که امکان تغییر رژیم کاملا وجود دارد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.