یک مقام قضایی از بازداشت دست‌کم ۶۲۸ معترض در استان البرز خبر داد

دوشنبه, 2ام آبان, 1401
اندازه قلم متن
فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری استان البرز
رادیو فردا

رئیس کل دادگستری استان البرز روز دوشنبه، دوم آبان، اعلام کرد «۶۸ درصد» از بازداشتی‌های اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در این استان «با اخذ تأمین» آزاد شده‌اند، اما برای ۲۰۱ نفر کیفرخواست صادر شده است.

رئیس دادگستری استان البرز آمار دقیق بازداشتی‌ها را اعلام نکرد، اما درصد اعلام‌شده به این معناست که دست‌کم ۶۲۸ نفر از مردم معترض در یک ماه اخیر در حوزه دادگستری این استان بازداشت شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری میزان، فاضلی هریکندی اتهام این ۲۰۱ نفر را «حضور مؤثر» در اعتراضات عنوان کرد و مدعی شد «به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کرده‌اند و یا در فضای مجازی مردم را برای شرکت در اغتشاشات تحریک و تشویق کردند».

بر این اساس این مقام قضایی به‌طور تلویحی اذعان کرده است که شماری از بازداشتی‌ها نه به‌دلیل حضور در اعتراضات خیابانی که صرفاً بر پایه فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دادگاه این متهمان در روز دوشنبه تأکید کرد که احکام آنان «در سریع‌ترین زمان ممکن» صادر خواهد شد.

اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» از ۲۶ شهریور پس از اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی شروع شد و از آن زمان تا کنون به‌طور پیوسته در تهران و بسیاری شهرهای دیگر ادامه دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.