نخست وزیر کانادا در دیدار با شماری از ایرانیان: کانادا در کنار مردم ایران می‌ایستد

شنبه, 7ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

جاستین ترودو در دیدار با شماری از شهروندان ایرانی-کانادایی (عکس از حساب کاربری نخست وزیر کانادا در توئیتر)

جاستین ترودو در دیدار با شماری از شهروندان ایرانی-کانادایی (عکس از حساب کاربری نخست وزیر کانادا در توئیتر)

نخست وزیر کانادا روز جمعه، ششم آبان، در دیدار با شماری از شهروندان ایرانی-کانادایی بر همراهی دولتش با مردم ایران تاکید کرد.

جاستین ترودو در توئیتی اعلام کرد که با تعدادی از اعضای جامعه ایرانی-کانادایی در رستوران تهران‌مارکت واقع در شهر وینیپگ دیدار کرده و به آن‌ها اطمینان داده است که دولت کانادا در کنار مردم ایران می‌ایستد و «به عدالت‌خواهی قربانیان رژیم ایران ادامه خواهد داد».

آقای ترودو همچنین گفت: «افرادی که امروز در تهران‌مارکت با آنها آشنا شدیم، بهترین‌های جامعه ایرانی وینیپگ را نشان می‌دهند و آنها عمیقاً به وطن اجدادی خود اهمیت می‌دهند.» 

پس از آغاز اعتراضات در ایران در پی کشته شدن مهسا امینی، قربانی حجاب اجباری و همزمان با تظاهرات گسترده ایرانیان در شهرهای مختلف کانادا و سایر کشورها، دولت کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن اتخاذ کرد.

از جمله نخست‌ وزیر این کشور روز ۱۵ مهر خبر تحریم‌هایی برای ممنوعیت ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به این کشور را اعلام کرد. این تصمیم بر نیمی از اعضای ارشد سپاه که حدود ۱۰ هزار نفر هستند، تاثیر خواهد داشت و برای همیشه ورودشان به خاک کانادا ممنوع خواهد شد.

دولت کانادا ۲۸ مهر نیز در ادامه اقدامات خود شش فرد و چهار نهاد جمهوری اسلامی را که در «نقض فاحش» و «سیستماتیک» حقوق بشر در ایران مشارکت داشته‌اند را تحریم کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.