دنبال دزد نگردیم، حمله به منزل خانم نسرین ستوده یک هشدار است!

چهارشنبه, 11ام دی, 1392
اندازه قلم متن

ciceron

مدتی بود که ناگزیر به سکوت بودم. ناگزیر شدم برای حفظ امنیت دوستان و همکاران و خانواده ام دست از نگاشتن بردارم. اما اکنون وضعیت تفاوت دارد. سکوت من همراهی با خائنین به وطن خواهد بود و شکستن این سکوت ارزش آنرا دارد که حتی به خاطر آن جانم را در طبق اخلاص نهاده و به مردم سرزمینم تقدیم کنم.
ماجرای سرقت! از منزل خانم ستوده و آقای خندان، یک سناریوی خطرناک و ادامه دار است که اگر هشیار نباشیم، روزهای بدی را در پیش رو خواهیم داشت.

اگر کسی به منزل خانم ستوده و آقای خندان رفته باشد و یا از محل استقرار منزل ایشان در منطقه سعادت آباد تهران مطلع باشد، می داند که منزل ایشان در منطقه ای مشرف به خیابان اصلی و در معبری کاملا ً باز قرار دارد.

منزل آقای خندان و خانم ستوده در ساختمانی قرار دارد که پیش و پس از آزادی خانم ستوده بصورت تمام وقت توسط نیروهای وزارت اطلاعات با دوربین های دقیق و حضور نامحسوس مامورین بدنام امام زمان ! تحت کنترل قرار دارد. هیچ ترددی به خانه خانم ستوده از چشم مامورین امنیتی و اطلاعاتی پوشیده نبوده و نیست و نخواهد بود. همه کسانی که به دیدار ایشان رفته اند و یا می روند این را می دانند و خانواده خانم ستوده نیز بدون هراس و نگرانی از این موضوع به زندگی خود ادامه می دهند.

حتی مکالمات تلفنی منزل و تلفن همراه آقای خندان و خانم ستوده همواره شنود و ضبط می شود. با این وضعیت، می توانید باور کنید که در غیبت آنها «دزدان عادی» به خانه خانم ستوده حمله کرده و اشیاء با ارزش ایشان را دزدیده اند!؟

نگارنده چنین باوری ندارد. زیرا:

سرقت اشیاء گران قیمت بهانه ای برای جلوه دادن موضوع به عنوان یک سرقت ساده است. مامورین امنیتی به دنبال طلا و جواهرات خانواده و اشیاء قیمتی نبوده و نیستند. آنها از این عمل چند منظور دارند. اول اینکه می خواهند به خانم ستوده متذکر شوند که به یاد فروهر ها بیافتند و یادشان بیاید که به فروهر ها هم به همین روش قبل از قتل فجیعانه هشدار داده شد. پس با این اقدام می خواهند خانم ستوده و آقای خندان را از هرگونه فعالیت مدنی ولو مسالمت آمیز و غیر عدوانی منصرف نمایند.
دیگر اینکه می خواهند خانواده ایشان را از لحاظ مالی و روحی تحت فشار قرار دهند. رضا خندان و نسرین ستوده دو فرزند خردسال دارند و فشار عصبی و استرس ناشی از اینهمه رنج و غم برای مهراوه و نیما – که در شرایط سنی درک اینگونه مسائل نیستند – بسیار دشوار است. در حقیقت نیما و مهراوه بیش از دیگر اعضاء خانواده مورد ستم و رنج قرار می گیرند. این گونه اقدامات می تواند در روحیه و شدت عمل یک فعال حقوق بشری و یک فعال جامعه مدنی تاثیر گذار باشد.

از سوی دیگر، سید محمد خاتمی – رئیس جمهور اصلاحات – در سخنرانی مهر ماه امسال خود در مورد تکرار پروژه قتل های زنجیره ای هشدار داد. وی بصورت علنی هشدار داد که «. . . نقد با تخریب متفاوت است. اگر جلوی جریانات تخریبی گرفته نشود مثل زمان اصلاحات می‌شود که اوایل این طور بود و بالاخره منجر به ترور شد. . . »

حقیقت این است که حکومت جمهوری استبدادی اسلامی مایل است نسرین ستوده و خانواده اش هرچه سریعتر از کشور و برای همیشه خارج شوند و جلای وطن کنند. کاری که آنها نکرده و به نظر نمی رسد انجام دهند.

نگارنده باور دارد هیچ احمقی برای دزدی به منزل مشهور و معروفی در آن محله وارد نشده و نمی شود. پس چه کسانی منزل خانواده خندان را مورد سرقت قرار داده و به این شکل مورد تخریب قرار داده اند!؟ پاسخ مشخص است. آیت الله خامنه ای !

بله، او که در نماز جمعه سال ۱۳۷۶ با شدت و قاطعیت فریاد می زد «. . . جمهوری اسلامی هیچ نقشی در قتل فروهر ها نداشته و ندارد و دلیلی برای کشتن آنها وجود نداشته است. . . » پس از رسوائی هائی که توسط برخی نیروهای اطلاعاتی وابسته به جریان اصلاحات بوجود آمد و نقش مستقیم کسانی چون محسنی اژه ایی و علی فلاحیان و سعید امامی را در قتل ها بصورت واضح و بدون شک و شبه ایی مشخص نمود، بدون اینکه هیچ سخنی بگوید، در گوشه ای خفه شد و نظاره گر خفت و رذالت خود بود. این اولین سلسله قتلهای برنامه ریزی شده توسط حکومت نبود و او می دانست که نخواهد بود، ولی پیش بینی نمی کرد که جریان اصلاحات آنرا در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

نگارنده به شدت نگران وضعیت فرد فرد فعالین حقوق بشر در ایران است – البته به استثناء خود که دیگر از مرگ هراسی نداشته و ندارد – اگر هشیار نباشیم، پیش بینی خاتمی را به زودی و بصورت عریان و عینی خواهیم دید. او می داند که چه می گوید. او شاید بیشتر از همه فعالین حقوق بشری و همه فعالین جامعه مدنی از شدت قصاوت قلب و خونخواری ارباب قدرت در ایران اطلاع داشته باشد.

من نگران نسرین ستوده هستم. نگران رضا خندان، نگران مهراوه و نیما، نگران جعفر پناهی و خانواده و بستگان او، نگران خیلی ها که برای شرافت و عزت من و شما از همه چیزشان می گذرند و حاضرند جانشان را در این راه – همچون نلسون ماندلا – نثار نمایند.

امیدوارم این سرقت ساده جدی گرفته شود. سرقت منزل خانم ستوده و آقای خندان یک هشدار حکومت اسلامی است. آن را جدی بگیریم!


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.