تداوم اعتصاب‌ها و فراخوان عمومی برای اعتصاب سراسری در روز پنج‌شنبه سوم آذر

چهارشنبه, 2ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

با تداوم خیزش انقلابی در ایران علیه جمهوری اسلامی، اعتصاب کارکنان و کارگران برخی شرکت‌ها همچنان ادامه دارد. همزمان فراخوانی برای اعتصاب سراسری در روز پنج‌شنبه سوم آذر منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر رسیده به ایران‌اینترنشنال، کارکنان آتش‌نشانی مشهد روز چهارشنبه دوم آذر مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زده و شعار دادند: «نگاه پشت شیشه جواب ما نمی‌شه …»

همچنین کارکنان شرکت بهمن دیزل قزوین روز چهارشنبه دوم آذر با شعار «حمایت حمایت» اعتصاب کردند.

همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، جمعی از کارکنان شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد در استان فارس اعتصاب کردند.

پیشتر مرکز همکاری احزاب کردستان ایران در فراخوانی از سازمان‌های سیاسی، فعالان مدنی و همه اقشار مردم در سراسر ایران خواست «در راستای تقویت اتحاد و همدلی و پشتیبانی از مردم مبارز کردستان»، روز پنج‌شنبه سوم آذر ماه اعتصاب عمومی برگزار کنند.

اعتصاب‌های صنفی کارمندان و کارگران در سال‌های اخیر همواره وجود داشته اما این گونه اعتصاب‌ها نیز از زمان آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی شدت گرفته‌اند.

روز سه‌شنبه نیز بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان در اعتراض به طبقه‌بندی نشدن مشاغل و مشکلات معیشتی خود اعتصاب کرده بودند.

همچنین ویدیوهایی نیز از ادامه اعتصاب کسبه و بازاریان در شهرهای کردنشین از جمله سقز، جوانرود و مریوان منتشر شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.