مراسم یادبود مهران بصیر توانا از کشته شدگان اعتراضات در فومن برگزار شد

یکشنبه, 6ام آذر, 1401
اندازه قلم متن
رادیو فردا

شماری از شهروندان در فومن روز شنبه پنجم آذر ماه همراه با خانواده و بستگان «مهران بصیر توانا» از کشته شدگان اعتراضات سراسری، مراسم یادبود او را بر سر مزارش برگزار کردند.

حاضران در این مراسم ضمن سر دادن شعار «زن، زندگی، آزادی»، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی از جمله شعار «فقر و فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

مهران بصیر توانا جوان اهل شهر فومن روز ۲۵ آبان ماه، همزمان با سالگرد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، در اعتراضات شهر صومعه‌سرا مورد اصابت گلوله جنگی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

او سه روز بعد در ۲۸ آبان ماه در اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله جنگی جان خود را در بیمارستان از دست داد و پیکرش روز سوم آذر ماه در فضای به شدت امنیتی در آرامستان مسجد روستای سند بالا در چهار کیلومتری فومن به خاک سپرده شد.

اعتراضات سراسری در ایران به دنبال کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد و از روز خاکسپاری پیکر او در سقز آغاز شد و به سرعت به شهرهای سراسر ایران گسترش یافت.

با وجود استفاده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از سلاح‌ و گلوله جنگی علیه معترضان، اعتراضات سراسری در ایران همچنان ادامه دارد و شنبه پنجم آذر ماه وارد یازدهمین هفته شده است.

بنابر اعلام مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از آغاز اعتراضات سراسری در ایران تا پنجم آذر ماه، دست‌کم ۴۵۰ تن از مردم معترض از جمله ۶۳ کودک کشته شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.