فراخوان گروه‌ها و نهادهای مختلف برای پیوستن به اعتراض و اعتصاب در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر

پنجشنبه, 10ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

در کنار اعلام آمادگی اقشار مختلف و شهروندان برای پیوستن به اعتصاب‌ها و اعتراضات سه روزه، نهادها و گروه‌هایی نیز فراخوان‌هایی برای حمایت از اعتصاب و اعتراض گسترده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر منتشر کردند. ۱۶ آذر در ایران روز دانشجو است و همواره مناسبتی اعتراضی بوده است.

جوانان محلات تهران، جوانان محلات ۳۰ شهر ایران، جبهه متحد محلات ایران و گروه پزشکان و پرستاران آزادی‌خواه فراخوان‌هایی برای این سه روز صادر کردند.

گروه جوانان محلات تهران با صدور فراخوان برای اعتصابات و اعتراضات سراسری، خواستار اعتصاب اصناف، بازاریان، صنایع و کامیون‌داران در روز ۱۴ آذر، تجمعات محله‌محور در روز ۱۵ آذر و تجمعات دانشجویی از حوالی دانشگاه امیرکبیر تا میدان آزادی تهران در بعدازظهر روز ۱۶ آذر شد.

همزمان بیانیه‌ای از سوی جوانان محلات ۳۰ شهر ایران منتشر شده که خواهان اعتراض سه روزه از ۱۴ تا ۱۶ آذر شده است.

در این بیانیه آمده است: «اکنون نزدیک ۱۰ هفته از آغاز انقلابمان در پی مرگ دختر ایران، علیه حکومت اشغالگر جمهوری اسلامی می‌گذرد. در این مدت دانشجویان با اعتراض و اعتصاب خود پابه‌پای دیگر مردمان این سرزمین که از ظلم و ستم به ستوه آمده‌اند جنگیده و تحت شدیدترین سرکوب‌ها هستند.»

نویسندگان این بیانیه با اشاره به این که «رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی روز چهارم آبان ماه، مراسم چهلم رمز انقلاب ما ژینا (مهسا امینی) را به خاک و خون کشید»، از تمامی مردم ایران خواستند تا به مناسبت‌های «چهلم شهدای چهلم مهسا» و روز دانشجو، با تظاهرات، تحصن و اعتصاب سراسری در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، اعتراض خود را «به مظالم این رژیم سفاک» نشان دهند.

جوانان محلات در این بیانیه همچنین از «جوانان انقلابی» خواستند تا با «اعتراضات ناگهانی و خلاقیت­‌های مبارزاتی در محلات و خیابان­‌ها، آتش انقلاب را گرم نگه داشته و تمرکز مزدوران رژیم را بر هم زنند».

این بیانیه از سوی جوانان محلات ۳۰ شهر تبریز، مشهد، شیراز، کرج (و البرز)، اهواز، زنجان، همدان، یزد، سنندج، زاهدان، اصفهان، کاشان، قزوین، اردبیل، ارومیه، بوشهر، بندرعباس، گرگان، قم، نیشابور، بابل، خوی، نجف‌آباد و حومه، فیروزآباد، بم، چالوس و نوشهر، بجنورد، کرمانشاه، رشت و اراک صادر شده است.

جبهه متحد محلات ایران نیز در بیانیه‌ای، جمهوری اسلامی را رژیمی کودک‌کش خواند که باید در برابرش ایستاد.

این جبهه در بیانیه خود برای اعتراض، اعتصاب و تحصن گسترده سه روزه فراخوان داد و گفت ساعت تجمع مردم هر شهر، بستگی به فضای آن شهر دارد.

گروه پزشکان و پرستاران آزادی‌خواه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند در این سه روز در محوطه کار خود تجمع و اعتصاب می‌کنند و فقط در موارد اورژانسی به بیماران رسیدگی خواهند کرد.

در این بیانیه تاکید شده است دخالت ماموران سرکوب در فضاهای بیمارستانی، پزشکی و مراکز درمانی تحمل نخواهد شد.

در طول سه ماه از خیزش انقلابی مردم ایران، موارد متعددی از دخالت ماموران سرکوب‌گر در روند درمان معترضان مجروح شده گزارش شده است که بر اساس آنها، این نیروها به کادر درمان اجازه رسیدگی پزشکی به مجروحان اعتراضات را نداده‌اند و شماری از معترضان مجروح، به دلیل عدم رسیدگی درمانی درگذشته‌اند.

از روزهای گذشته فراخوان‌هایی مردمی برای اعتصاب، اعتراض و تحصن گسترده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر منتشر شده است که دانش‌آموزان، دانشجویان، دبیران، کارمندان، کارگران، کسبه بازار و شاغلان سایر اصناف را در حمایت از معترضان دعوت به اعتصاب در خانه و اعتراض در خیابان کرده‌اند.

در این فراخوان‌ها تاکید شده است در این سه روز برای حمایت از جوانان دلیری که خیابان‌ها را در دست گرفته‌اند، «نمی‌خریم، نمی‌فروشیم، کار نمی‌کنیم و [در مدارس و محل کار] حاضر نمی‌شویم».

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.