کانادا ۹ شخص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی را تحریم کرد

شنبه, 12ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا

دولت کانادا در تازه‌ترین اقدام ۴ فرد و ۵ شرکت وابسته به جمهوری اسلامی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. وزیر خارجه کانادا گفت در قبال نقض خشن حقوق بشر توسط رژیم ایران، بیکار نخواهیم نشست.

 ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا جمعه ۲ دسامبر ازتحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایرانخبر داد.

حسن کرمی،‌ فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، علی قنات کار معاون دادستان تهران و بازپرس سابق دادسرای اوین، مرتضی طلایی، ‌فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران که تصاویر او در یک باشگاه بدن سازی در کانادا خبرساز شده بود در میان افراد تحریم شده هستند.

شرکت خدمات فرودگاهی سفیران و شرکت بهارستان کیش هم به دلیل نقش‌آفرینی در انتقال پهپاد و تجهیزات به روسیه تحریم شده‌اند.

روزنامه جوان وابسته به سازمان بسیج، دیگر نهادی است که نامش در لیست تحریم‌های جدید کانادا قرار گرفته است.

به گفته وزیر خارجه کانادا علیرغم اینکه رژیم جمهوری اسلامی تلاش‌ها برای سرکوب خشن اعتراضات را تشدید کرده، مردم ایران همچنان برای احقاق حقوق زنان و دختران و آیند‌ه‌ای بهتر برای همه به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

خانم  جولی افزود: «کانادا در قبال افزایش نقض خشن حقوق بشر توسط رژیم ایران بیکار نخواهد نشست و به همین دلیل تحریم‌های جدیدی را علیه ۴ شخص و ۵ نهاد بخاطر نقش آنها در نقض خشن و سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم، که همچنان صلح جهانی و ثبات بین‌المللی را با خطر مواجه ساخته، اعمال می‌کنیم.»

دولت کانادا اعلام کرد که به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد و همچنین صدای ایرانیان شجاعی که سکوت خود را شکسته‌اند را تقویت خواهد کرد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.