ادامه فراخوان‌ها برای حضور گسترده در اعتصابات و اعتراضات در خیزش انقلابی نیمه آذر

شنبه, 12ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

در حالی که معترضان خیزش انقلابی ایران خود را برای اعتراضات گسترده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر آماده می‌کنند، موج فراخوان‌ها برای حضور گسترده مردمی در این اعتراضات و اعتصابات ادامه دارد و دانشجویان نیز از آغاز دور جدید اعتصابات خود از روز شنبه خبر دادند.

گروه جوانان انقلابی ایران ضمن دعوت به حضور مردم در تجمعات خیابانی در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر اعلام کردند که در این سه روز از ساعت ۱۰ صبح در چهار‌راه ولیعصر و تقاطع بلوار فردوس شرقی و کاشانی تهران تجمع برگزار خواهند کرد.

جوانان محلات سنندج نیز با صدور فراخوانی مشابه اعلام کرد: «۱۶ آذر امسال می‌تواند و باید به یک نقطه اتکا برای آغاز یک تحرک سراسری واحد و ایجاد هماهنگی میان جنبش‌های مختلف جامعه تبدیل شود.»

جوانان محلات اهواز نیز ضمن انتشار فراخوان اعتصاب سراسری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر گفتند که «با اتحاد مردمی، جمهوری اسلامی به زودی سرنگون خواهد شد.»

همچنین جوانان محلات اردبیل از بازاریان، کامیونداران، رانندگان تاکسی و رانندگان خطوط واحد خواستند که در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر دست به اعتصاب بزنند.

جوانان محلات گرگان نیز با صدور فراخوان اعتصابات و اعتراضات در شهرهای استان گلستان هم‌زمان با سراسر کشور در روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر، بر ادامه مبارزه با جمهوری اسلامی تاکید کرد.

این گروه همچنین از تمام اقشار مردم خواست در این سه روز خرید هر کالای غیرضروری را تحریم کنند.

در همین حال، جنبش دانشجویی از آغاز موج جدید اعتصابات خود از روز شنبه و در آستانه اعتراضات پیش رو خبر داد.

دانشجویان برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌ تهران،‌ علامه طباطبایی و نوشیروانی بابل، با اشاره به سرکوب اعتراضات سراسری و فشار به دانشجویان معترض در بیانیه‌ای اعلام کردند از روز ۱۲ تا ۱۶ آذرماه اعتصاب کرده و در کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد.

در همین حال، با ادامه سرکوب خیزش انقلابی دانشجویان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اطلاعیه‌ای از نصب دوربین‌‌های متعدد در این دانشگاه خبر دادند.

دانشجویان هنرهای تجسمی دانشگاه تهران نیز در نامه‌ای خطاب به اساتید خود نوشتند: «سکوت عامدانه شما نسبت به وقایع اخیر در نهاد دانشگاه دارای چنان بار سیاسی‌ای است که شانه خالی کردن از آن در آینده برایتان میسّر نخواهد شد، چنان که برای ما نیز.»

در همین حال، کانال تلگرامی انجمن صنفی دانشجویان کشور درباره مسمومیت سریالی دانشجویان در چند دانشگاه ایران اعلام کرد: «مسئولان دانشگاه ادعا کرده‌اند که دلیل وضعیت، ابتلای دانشجویان به نوعی ویروس است اما این ادعا براساس تجربه مشاهده شده اخیر در دانشگاه صنعتی اصفهان، ادعایی باطل است.»

از سوی دیگر، ایرانیان شهرهای مختلف جهان نیز برای برگزاری یک شنبه اعتراضی دیگر در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران در حال آماده شدن هستند.

ایرانیان و فعالان کانادا در ونکوور در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران و معترضان کرد و بلوچ و آذری، برای ساعت ۲ بعد از ظهر شنبه از مقابل آرت گالری فراخوان تجمع و تظاهرات دادند. در این تجمع همچنین جمعی از فعالان اوکراینی در همبستگی با مردم ایران حضور خواهند داشت.

همبستگی فعالان اوکراینی با خیزش انقلابی ایران در حالی صورت می‌گیرد که طبق اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، در روزهای گذشته جمهوری اسلامی رسما از روسیه درخواست خرید ابزار و ماشین‌آلات ضد شورش و همچنین اعزام مشاوران روسی به ایران کرده است تا به مسئولان امنیتی در سرکوب اعتراض‌ها کمک کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی نیز به دلیل ارائه تسلیحات به روسیه در جنگ علیه اوکراین تحت فشار بین‌المللی شدیدی قرار دارد.

در حالی که ریزش حامیان جمهوری اسلامی با شدت گرفتن خیزش انقلابی ادامه دارد، محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح‌طلب و معاون دولت محمد خاتمی گفت: «حاکمیت باید تلاش کند که بین خودش و این نسل عصیانگر موجود یک مجموعه داشته باشد که بهترین گزینه‌اش هم اصلاح‌طلبان بودند اما این گزینه را خراب و نابود کردند.»

او افزود خاتمی وقتی براندازی را در بیانیه‌ اخیرش غیرممکن و نامطلوب خواند، «فحش خورد».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.