قوه قضاییه وکالت وکلای اختیاریِ توماج صالحی را پذیرفت

جمعه, 9ام دی, 1401
اندازه قلم متن

توماج صالحی، خواننده معترض

رادیو فردا

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، روز پنج‌شنبه خبر داد که قوه قضاییه وکالت او و یک وکیل دیگر در پرونده توماج صالحی را پذیرفته است.

آقای رئیسیان شامگاه پنج‌شنبه، هشتم دی، در توئیتی همچنین نوشت که رزا اعتماد انصاری، همکار او تاکنون بخشی از پرونده توماج صالحی را مطالعه کرده است.

 

به گفته این وکیل، مطالعه کل پرونده این خواننده بازداشت‌شده و ملاقات با او در روزهای آینده انجام خواهد شد.

توماج صالحی روز هشتم آبان در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد. او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است در جریان اعتراضات سراسری، محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

از جمله اتهامات این خواننده معترض «محاربه و افساد فی‌الارض» اعلام شده است. اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری ایران می‌تواند حکم اعدام به‌ دنبال داشته باشد.

حساب کاربری «توماج صالحی» اوایل ماه آذر اعلام کرده بود که روند بررسی پرونده این خواننده در جلسه دادگاهی بدون حضور وکیل انتخابی صورت گرفته است.

یه-وُن ری، نماینده پارلمان آلمان که کفالت سیاسی این خواننده معترض را بر عهده گرفته، پیشتر از عدم دسترسی وکیل آقای صالحی به پرونده او انتقاد کرده بود.

بر اساس یک روال غیرقانونی، قوه قضائیه ایران وکالت وکلای انتخابی شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری به‌ویژه کسانی را که در معرض خطر اعدام هستند نپذیرفته و امکان دسترسی به پرونده و ملاقات به موکلان را به آن‌ها نداده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.