تشدید شعارهای شبانه و ضدحکومتی در آستانه اعتصاب و اعتراضات سراسری ۱۸ دی

چهارشنبه, 14ام دی, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

هم‌زمان با فراخوان‌ها برای اعتصاب و اعتراض خیابانی در روز یک‌شنبه ۱۸ دی به مناسبت سومین سالگرد ساقط شدن هواپیمای اوکراینی، مردم در برخی نقاط ایران تجمع شبانه برگزار کردند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی هم به حمله نیروهای امنیتی به دادخواهان اعتراض کرد.

گروهی از شهروندان، شامگاه سه‌شنبه سیزدهم دی در خیابان‌های محله امانیه تهران شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

«فقر داره بی‌داد می‌کنه، سیدعلی اعدام می‌کنه» از جمله شعارهای سر داده شده در این منطقه بود.

همچنین ویدیوهایی که به ایران‌اینترنشنال رسیده نشان می‌دهند مردم در محله‌های شهر زیبا، جنت آباد جنوبی، شهرک نفت و شهرک اکباتان، در شامگاه ۱۳ دی شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال همچنین نشان می‌دهند که شامگاه سه‌شنبه سیزدهم دی‌ ماه و هم‌زمان با سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، شهروندان تهرانی در منطقه‌های مختلف این شهر از جمله سعادت‌آباد، نارمک، پونک و تهرانپارس، از پنجره خانه‌های خود شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر دادند.

ویدیوهایی که به ایران‌اینترنشنال رسیده نشان می‌دهند شهروندان معترض در جعفریه قم بر روی دیوارها شعارهای ضدحکومتی نوشتند.

در زرین‌شهر نیز ویدیوهایی که به ایران‌اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد هم‌زمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، شهروندان معترض در این شهر به شعارنویسی ضدحکومتی بر روی دیوار اقدام کردند.

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد گروهی از شهروندان شامگاه سه‌شنبه بر روی دیوار «مسجد مجتمع فرهنگی مذهبی ولیعصر» مقابل تئاتر شهر شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را نورپردازی کردند.

پیشتر نورپردازی‌های اعتراضی بر روی مکان‌های دیگر در تهران از جمله برج آزادی و ساختمان پلاسکو انجام شده بود.

همچنین ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند مردم در روز ۱۳ دی در مراسم چهلم مهران توانا، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی، شعار «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

همزمان شامگاه سه‌شنبه ایرانیان خارج از کشور نیز به اعتراضات خود ادامه دادند.

ویدیوهایی که به ایران‌اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد ایرانیان مقیم برلین در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران مقابل پارلمان آلمان تجمع کردند.

همچنین مولوی عبدالحمید به حمله نیروهای امنیتی به دادخواهان اعتراض کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود حمله نیروهای حکومت به مردم در مراسم کشته‌شدگان اعتراضات سراسری را «دور از انصاف و مروت» خواند.

او نوشت: «شعار دادن عده‌ای از حاضران نمی‌تواند بهانه و مجوزی برای حمله به مردم عزادار باشد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.