جاستین ترودو در دیدار با خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲: «امروز ما همراه شما سوگواریم»

شنبه, 17ام دی, 1401
اندازه قلم متن

سه سال پیش در ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰)، ۱۷۶ سرنشین پرواز تهران به اوکراین در شلیک دو موشک زمین به هوای پدافند سپاه پاسداران کشته شدند.

بی بی سی فارسی

در آستانه سومین سالگرد شلیک موشک‌های سپاه به هواپیمای مسافربری پرواز ۷۵۲ اوکراین، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با خانواده قربانیان این پرواز ملاقات کرده است.

نخست وزیر و وزرای خارجه و راه وترابری در این دیدار بر تعهد کانادا و گروه بین المللی هماهنگی و واکنش برای مسئول شناختن ایران در کشته‌شدن مسافران این هواپیما تاکید کردند.

 گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی از کشورهای خسارت‌دیده در شلیک به هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین تشکیل می‌شود.

سه سال پیش در ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰)، ۱۷۶ سرنشین پرواز تهران به اوکراین در شلیک دو موشک زمین به هوای پدافند سپاه پاسداران کشته شدند.

در این هواپیما به غیر از ایرانیان دو تابعیتی، اتباع کشورهای افغانستان، آلمان، کانادا، اوکراین، بریتانیا و سوئد حضور داشتند.

ایران می گوید حادثه ناشی از “خطای انسانی” بوده است.

کانادا هشتم ژانویه را روزیادبود قربانیان فجایع هوایی اعلام کرده است.

جاستین ترودو در دیدار با خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ گفت هیچ چیز درد از دست دادن یک عزیز را کم نمی‌کند ولی کانادا همچنان در کنار خانواده‌های قربانیان است و با سرسختی به دنبال دستیابی این خانواده‌ها به عدالت و پاسخگو شناخته شدن مسئولان است. آقای ترودو افزود: امروز ما همراه شما سوگواریم.

در بیانیه دولت کانادا به این مناسبت امده است که اتاوا و شرکایش در گروه هماهنگی و واکنش کماکان در کنار خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ ایستاده اند و به همکاری برای مسئول شناخته شدن دولت ایران در سقوط پرواز ۷۵۲ و پرداخت غرامت کامل برای مرگ ۱۷۶ انسنان بی‌گناه ادامه می‌دهند.

کانادا یادآوری کرده که در این راستا این گروه از ایران خواسته‌است که در «روند الزام‌آور داوری اختلافات مربوط به سرنگون شدن پرواز ۷۵۲ با دو موشک زمین به هوای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به صورت غیرقانونی و عامدانه شلیک شده‌» شرکت کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.