پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 2ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه، مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل ساختمان دادسرای جرایم اقتصادی در تهران، جمعی از شهروندان دارای معلولیت و خانواده های آنان در مقابل ساختمان مجلس در تهران، بازنشستگان شهرستانهای شوش، هفت تپه و کرخه در مقابل سازمان تامین اجتماعی شوش، کارگران شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری‌ های خوزستان در مقابل ساختمان استانداری واقع در اهواز و کارگران خدماتی شهرداری یاسوج در مقابل شورای این شهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجوعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل ساختمان دادسرای جرایم اقتصادی در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض با سر دادن شعارهایی از قبیل “مقام قضایی، پول ما رو پس بده” خواستار بازپس‌ گیری اموال خود شدند که حدود ۲ سال از بلوکه شدن آن می‌گذرد.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در تهران

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، جمعی از شهروندان دارای معلولیت و خانواده های آنان در مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به حذف ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان در شوش

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه، جمعی از بازنشستگان شهرستانهای شوش، هفت تپه و کرخه در مقابل سازمان تامین اجتماعی شوش دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان در این تجمع خواستار اجرای ۲۵ درصد متناسب‌ سازی سال۱۴۰۰، اجرای متناسب‌ سازی سال ۱۴۰۱، پرداخت عیدی کارگری، اجرای ماده ۸۹ تامین اجتماعی و درمان رایگان، اجرای انتخابات کانون بازنشستگان شهرستان، عدم واگذاری بانک رفاه در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی و دیگر مطالبالشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری‌ های خوزستان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری‌ های خوزستان، در مقابل ساختمان استانداری واقع در اهواز، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم تحقق وضعیت استخدامی خود از سوی مسئولان و دیگر مطالبات خود صورت گرفته است.

یکی از کارگران با بیان اینکه استانداری خوزستان از تبدیل وضعیت استخدامی کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کند، درباره دلیل مخالفت استانداری گفت: “استانداری و سازمان امور شهرداری‌ها با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی کارگران مشمول این طرح خوداری می‌کند. طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت شویم.”

وی با بیان اینکه در حال حاضر امیدمان به اجرای بخشنامه طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تامین امنیت شغلی کارگران آن را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده‌اند، گفت: “قرار بود موضوع تبدیل وضعیت شغلی ما طی سال گذشته و سال جاری مشخص شود اما سازمان امور شهرداری‌های استان خوزستان از صدور احکام کارگران مشمول کوتاهی می‌کند.”

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری در یاسوج

به گزارش ایسنا، امروز ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، کارگران خدماتی شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان شورای این شهر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق، بیمه و دیگر مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از پاکبانان آمده است: “ما از شهریورماه امسال تاکنون حقوق نگرفته ایم و بیمه برای ما واریز نشده است.”

علاوه بر این یکی دیگر از کارگران عنوان کرد: “کارگران فضای سبز نیز نزدیک به ۱۳ ماه است که حقوق نگرفته اند و با مشکلات معیشتی زیادی رو به رو هستند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.