جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا؛ ۱۸ شخصیت حقیقی و ۱۹ شخصیت حقوقی در لیست تحریم‌ها

سه شنبه, 4ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بر ضد جمهوری اسلامی منتشر شد. بر اساس بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شده ۱۸ شخصیت حقیقی و ۱۹ شخصیت حقوقی جمهوری اسلامی به دلیل نقششان در سرکوب اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی، مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

سرلیست شخصیتهای حقیقی تحریم شده، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی به دلیل نقش او در وادار به سکوت کردن ورزشکاران ایرانی در مقابل سرکوب مقامات حکومتی است.

صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مصطفی میرسلیم، تعدادی از مدیران صدا و سیما و تعداد زیادی از نهادهای نظامی عامل سرکوب اعتراضات در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «استفاده گسترده و نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه معترضان مسالمت‌آمیز در جریان اعتراضات سراسری منجر به تلفات جانی و جراحات زیادی شده است.»

در این بیانیه همچنین تاکید شده که عاملان قتل مهسا امینی باید پاسخگو شوند و از مقامات ایرانی خواسته شده تا امکان تحقیقات شفاف برای روشن شدن تعداد کشته‌ها و بازداشت شده‌ها و آزادی همه معترضان مسالمت‌آمیز اطمینان حاصل فراهم شود.

در همین راستا از جمهوری اسلامی خواسته شده تا امکان رسیدگی مناسب به وضعیت همه بازداشت‌شدگان نیز ایجاد شود.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که تصمیم ایران برای محدود کردن شدید دسترسی به اینترنت و مسدود کردن پیام رسان‌ها نقض آشکار آزادی بیان است.

اتحادیه اروپا تاکید کرده است که همه گزینه‌های موجود برای رسیدگی به موضوع قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات را بررسی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا بر همین اساس و در راستای تعهد این اتحادیه اروپا به رسیدگی به همه موضوعات مورد توجه در رابطه با ایران ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد باید در فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی نهادهای مشمول تحریم قرار گیرند

تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه این افراد حقیقی صادر شده است:

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر
حسن عسگری فرماندار سنندج و از فرماندهان سابق سپاه
حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان
اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان
محمد اسماعیل کوثری نماینده مجلس از تهران
محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس از خمینی شهر
موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس و رییس کمیسیون قضایی
احمد نوروزی معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما
یوسف پور انواری از مدیران سازمان صدا و سیما
عباس نیلفروشان،‌مسلم معین، محمد کرمی، علی‌اکبر جاویدان و عباس آذرپندار از دیگر نفراتی هستند که در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

شرکت های آکادمی راوین، سامان گستر سحاب پرداز، ارتباطات و مقررات تنظیم سازمان رادیویی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سپاه نبی اکرم کرمانشاه، سپاه کربلای مازندران، سپاه قدس گیلان، سپاه شهدای آذربایجان غربی، شرکت رادیس ویرا تجارت، نیروی ویژه پاد وحشت، سپاه نجف اشرف، سپاه ولیعصر خوزستان، سپاه ابوالفضل لرستان، سپاه بیت المقدس کردستان و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز به دلیل نقششان در «سرکوب معترضان یا حمایت از سرکوبگران» حمایت در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید