انجمن قلم آمریکا: احضار رضا خندان تلاشی برای ارعاب نسرین ستوده است

سه شنبه, 25ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

انجمن قلم آمریکا احضار رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده، برای اجرای حکم حبسش را محکوم کرد و این اقدام را تلاشی دیگر از سوی جمهوری اسلامی برای ارعاب و ساکت کردن خانم ستوده دانست.

کارین دویچ کارلکار، مدیر برنامه‌های بیان در خطر این انجمن، روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن با انتشار بیانیه‌ای گفت احضار آقای خندان که او را از خانواده‌اش دور و زندانی می‌کند «یک ظلم است».

او افزود: نسرین ستوده، همسر رضا خندان، «بیش از یک دهه است که صدای وجدان پیشرو در ایران است و علیه بی‌عدالتی و در حمایت از حقوق اساسی بشر و حاکمیت قانون فعالیت می‌کند، می‌نویسد و سخن می‌گوید».

آقای کارلکار تصریح کرد: «به همین دلیل، او و خانواده‌اش در معرض بازداشت‌های دوره‌ای طولانی‌مدت، اتهام‌های ساختگی و احکام زندان و سایر اشکال آزار و اذیت از جمله ممنوعیت سفر قرار گرفته‌اند».

این مقام انجمن قلم آمریکا با «سیاسی» توصیف کردن حکم زندان رضا خندان، خواستار تجدیدنظر و لغو این حکم شد.

رضا خندان روز ۲۴ بهمن برای گذارندن دوران حبس خود از طرف قوه قضائیه احضار شد.

او همراه با فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی، روز دوم بهمن سال ۱۳۹۷ به شش سال زندان محکوم شده بود اما اجرای این حکم تاکنون به تعویق افتاده بود.

احضار آقای خندان چند روز پس از مصاحبه همسرش با سی‌ان‌ان درباره اعتراضات ایران صورت گرفته است.

نسرین ستوده در این مصاحبه‌ تلویزیونی تاکید کرد که مردم ایران علی‌رغم سرکوب‌ها همچنان خواستار همه‌پرسی و تغییر نظام حکومتی کشور هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.