تظاهرات در حمایت از اعتراضات در ایران در دوسلدورف، برلین،کپنهاگ، لندن و تفلیس

شنبه, 6ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن
IRAN-PROTESTS/BELGIUM

رادیو فردا

ایرانیان خارج از کشور در حمایت از اعتراضات داخلی روز شنبه ۶ اسفندماه نیز در دوسلدورف و برلین،کپنهاگ، لندن و تفلیس دست به تجمع زدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور و اجرای ترانه توسط سعید شایسته، خوانده پاپ ایرانی، همچنین سخنرانی مرتضی برجسته هنرمند دیگر ایرانی در تجمع ایرانیان در دوسلدورف آلمان است.

مرتضی برجسته در سخنرانی برای تجمع‌کنندگان روز شنبه گفت اعتراضات چند ماه گذشته نشان داد که ما به قدرت خود مردم متکی هستیم و احتیاجی به قدرتهای خارجی نداریم: فقط از قدرتهای خارجی می‌خواهیم از جمهوری اسلامی پشتیبانی نکنند.

هم‌زمان ایرانیان مقیم برلین نیز با پلاکارت‌هایی در حمایت از معترضان ایرانی و عکس‌هایی از جمشید شارمهد، تبعه ایرانی-‌آلمانی که اخیرا توسط جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شد، دست به تجمع زدند.

گردهمایی مشابهی روز شنبه در لندن برگزار شد و معترضان با پلاکارت‌هایی حاوی عکس‌های معترضان اعدام شده و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و حمل پرچمهای شیر و خورشید خواهان تغییر رژیم در ایران و حمایت قدرت‌های جهانی از اعتراضات مردمی شدند.

تصاویر گردهمایی ایرانیان مقیم تلفیس نیز به دست رادیو فردا رسیده که مثل شنبه‌های گذشته، دوباره در حمایت از مردم ایران و اعتراضات داخلی تجمع کرده‌اند.

 

تجمعی در حمایت از اعتراضات در ایران نیز در شهر کپنهاگ دانمارک در روز شنبه برگزار شده است.

حاضران در این تجمع شعارهایی مانند «حکومت ضد زن نمی‌خواهیم، حکومت مذهبی نمی‌خواهیم » و «زن، زندگی، آزادی » را سر دادند

در این میان، قرار است همزمان با سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی، از چهره‌های شاخص اوپوزیسیون در پارلمان اروپا، تظاهراتی در بروکسل برگزار شود.

پارلمان اروپا اخیرا با اکثریت قاطع آرا، خواهان قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند؛ موضوعی که برخی مقامات اروپایی از جمله آلمان می‌گویند زمینه‌های حقوقی لازم برای این اقدام مهیا نشده است، اما چهره‌های شاخص اوپوزیسیون کماکان اصرار دارند سپاه در لیست گروههای تروریستی اروپا قرار بگیرد.

رضا پهلوی همچنین قرار است روز دوشنبه، ۸ اسفند نیز در پارلمان بریتانیا سخنرانی داشته باشد و طرفداران وی فراخوان تجمع مقابل پارلمان بریتانیا را در زمان سخنرانی او صادر کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، رادیو فردا. د.خ

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.