اعتصاب‌های صنفی در ایران ادامه دارد؛ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان

دوشنبه, 8ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

در حالی که اعتصاب‌ها و تجمع‌های اعتراضی اصناف مختلف و همچنین بازنشستگان در ایران ادامه دارد، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای از فراخوان گروه‌های بازنشسته برای تجمع در روز نهم اسفند ماه حمایت کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با اشاره به تورم روز افزون و ناتوانی مسوولان اقتصادی در کنترل قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، از همه «همکاران بازنشسته و شاغل» خواست تا در این تجمع شرکت کردند.

این در حالی است که روز دوشنبه هشتم اسفند، بازنشستگان مخابرات در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات و مطالباتشان، مقابل ساختمان‌های شرکت مخابرات در مراکز استان‌های ایران از جمله سنندج، اراک، بندر‌عباس، کرمانشاه و خرم‌آباد تجمع کردند.

همزمان در اصفهان نیز جمعی از بازنشستگان مخابرات استان اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات و مطالباتشان مقابل شرکت مخابرات این منطقه در این شهر تجمع کردند.

پیشتر کانال تلگرام کارگران هفت‌تپه خواستار «ادامه اعتصاب» کارگران با تجمع مقابل مدیریت از ساعت هشت صبح روز دوشنبه شد و نوشت:‌ «حضور همه همکاران از تمامی بخش‌ها ضروری است.»

موج جدید اعتصاب‌ها و تجمع‌های صنفی از روزهای اخیر آغاز شده و از ابتدای این هفته شدت گرفته است.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، در پی تحقق نیافتن وعده مسوولان برای پرداخت مطالبات کارگران ذوب‌آهن اصفهان و اعتصاب کارگران، فعالیت بخش‌هایی از خطوط این کارخانه متوقف شد.

همچنین ماموران امنیتی با ادامه یافتن اعتصاب به کارگران حمله کرده و با تهدید، تعدادی از آن‌ها را بازداشت کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.