۱۶ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان تاکسی فرودگاه مهرآباد

سه شنبه, 9ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه، شماری از بازنشستگان در شهرهای کرج، اصفهان، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، یزد، سنندج، ایلام، اراک، شهرکرد، قزوین، رشت و مریوان، دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان، جمعی از کارگران پسماند شهرداری تهران و حواله‌داران آذربایجان خودرو در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین رانندگان تاکسی فرودگاه مهرآباد به دلیل اعتراض به نرخ تاکسی خود، اعتصاب کرده و در محل کار حاضر نشدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان صندوق های مختلف کشور، بطور هماهنگ، با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای اعتراضی در شهرهای کرج، اصفهان، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، یزد، سنندج، ایلام، اراک، شهرکرد، قزوین، رشت و مریوان تجمع بر پا کردند.

تجمعات این شهروندان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان صورت گرفته است.

    

 

 

 

تجمع اعتراضی حواله‌داران آذربایجان خودرو

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی حواله داران آذربایجان خودرو (اذویکو) مقابل ساختمان مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی واقع در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته این شهروندان، آنها پس از گذشت ۵ سال، همچنان در بلاتکلیفی بسر میبرند.

تجمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان ایران، امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در این دانشگاه دست به تجمع اعترضی زدند.

این دانشجویان خواستار مطالبات خود از جمله پیگیری امنیت خوابگاه و حل مشکل ایاب و ذهاب تا پایان سال، تشکیل کمیته‌ای مشترک از دانشجویان و مسئولان دانشگاه برای پیگیری، تامین رفاه دانشجویان تا زمان تامین مکان جدید خوابگاه، پیگیری تغییر مکان کارگاه‌های درسی از مجتمع آب و برق و برگزاری شورای عمومی در اولین فرصت شدند.

تجمع کارگران پسماند شهرداری تهران

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران پسماند شهرداری تهران مقابل ساختمان شورای شهر دست به تجمع زدند.

این شهروندان اظهار داشتند: “از اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی نیروهای شرکتی ایثارگر واحد بازیافت خبری نیست. در آخرین پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، برخی مسئولان شهری ضمن دادن وعده پیگیری خواسته‌هایمان، مدعی‌اند موضوع مشکلاتمان را به مسئولان بالادستی انتقال داده‌ایم اما تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر واحد بازیافت همچنان مسکوت مانده است.”

به گفته این کارگران “حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر غرفه‌دار بازیافت در مناطق مختلف شهرداری‌های تهران مشمول طرح ایثارگری هستند که علارغم طی مراحل اداری و انجام گزینش به دلایل مختلف هنوز تبدیل وضعیت نشده است.”

اعتصاب رانندگان تاکسی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از رانندگان تاکسی فرودگاه مهرآباد تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان دست به اعتصاب زده و از حضور در محل کار خودداری کردند.

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران در خصوص این وضعیت گفت: “عدم گفتگو آستانه تحمل را کاهش می‌دهد و امروز صبح تاکسیرانان فرودگاه مهرآباد از نرخ تاکسی خود اعتراض داشتند و از ارائه خدمات سرباز زدند. با توجه به اینکه نرخ افزایش تاکسی در دست شهرداری تهران است و قرار است به شورای شهر ارسال شود بهتر بود مدیران سازمان تاکسیرانی با حضور در فرودگاه مهرآباد نسبت به حل این مشکل اقدام می‌کردند.”

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.