اختصاصی؛ خواهر جمال اعظمی، معترض کشته‌شده در اعتراضات: امیدوارم «خون شهیدان‌» حق آنها را بگیرد

یکشنبه, 21ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

خواهر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در جوانرود می‌گوید امسال نوروز دشواری پیش رو است و به‌ویژه برای خانواده‌های جان‌باختگان، سال نو شاد نیست.

ریحان اعظمی، خواهر جمال اعظمی در گفت‌وگویی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا به عنوان عضو «یک خانواده داغدار جگرسوخته» گفت: «امسال نوروز ما نوروز بسیار سختی است. امیدوارم این نوروز تبدیل به نوروز خوشی و آزادی ملتمان شود. امیدوام خون شهیدانمان به هدر نرود و امیدوارم خونشان حق آنها را بگیرد.»

این عضو خانواده جمال اعظمی که ساکن نروژ است، ابراز امیدواری کرد که «انتقام» از جمهوری اسلامی گرفته شود، چرا که «بدون دلیل این‌چنین جوانان ما را در راه آب و خاک وطنشان شهید کردند.»

خانم اعظمی درباره حال و هوای نوروز ۱۴۰۲ گفت: «متأسفانه نمی‌توانم بگویم که نوروز شاد برای ملتمان» است، زیرا «نوروز سخت و دشواری است برای ما، به‌خصوص خانواده‌های شهدا. متأسفانه نوروز ما امسال فقط گریه است.»

او همچنین با بیان این که تحمل این شرایط برای خانواده «سخت است» و هیچ «آسان نیست»، گفت که آرزو می‌کند «همان‌گونه که جگر مادران ما را سوزاندند، جگر مادرانشان بسوزد.»

جمال اعظمی، ۳۴ ساله، کارگر ساده برق‌کار بود که در جریان اعتراضات ۲۹ و ۳۰ آبان در شهر جوانرود در استان کرمانشاه بر اثر شلیک گلوله جنگی از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شد.

در جریان اعتراضات سراسری ایران که از ۲۶ شهریور پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، بیش از ۵۰۰ تن، از جمله ۷۱ کودک کشته شدند و مقامات جمهوری اسلامی تاکنون چهار تن از معترضان را نیز در پی برگزاری دادگاه‌هایی شتاب‌زده اعدام کرده است.

گفت‌وگو از منوچهر پردل.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.