سندیکای کارگران شرکت واحد: تداوم حبس فعالین و‌ حامیان جنبش کارگری را محکوم‌ میکنیم

جمعه, 26ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

اخبار امروز

عثمان اسماعیلی از فعالین قدیمی و شناخته شده کارگری سقز در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، بدون برگه قضایی و بطور غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. آقای اسماعیلی از روز گذشته به بند قرنطینه زندان سقز منتقل شده است. ایشان‌تا کنون بارها بازداشت و زندانی و‌ به حبس محکوم شده اند. در مهر ماه سال گذشته، عثمان اسماعیلی در مقابل منزل مسکونی خود و توسط بیش از ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت شده بود. وی همچنین در آستانه رور حهانی کارگر باز هم بدون هیچگونه ‌وجاهت قانونی بازداشت شده بود.

هیراد پیربداقی از فعالین و‌ حامیان حقوق کارگر می‌باشد که تا کنون چندین بار بازداشت و‌ حبس شده است. ایشان در حال حاضر در زندان اوین در حبس هستند. در چند سال اخیر، هیراد پیربداقی بارها تحت فشار و آزار و اذیت و‌ تهدید قرار گرفته است. بار قبل، با وجود اتمام بازجویی و صدور قرار کفالت از آزادی ایشان جلوگیری گردید. هیراد پیربداقی پیش از آخرین بازداشتش در ۸ مرداد سال جاری که بطور خشونت آمیز صورت‌گرفت، در اسفند ۱۴۰۰ از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، به چهار سال و هشت ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم‌شده بود.

آرش جوهری، فعال کارگری زندانی، از سوی دادگاه انقلاب به ۱۶ سال حبس محکوم شده است که ۷ سال و شش ماه آن قابل اجرا است و بیش از یکسال و شش ماه از محکومیتش سپری شده است. او از زمان بازداشت تاکنون به مدت ۳۰ ماه در زندان اوین و رجایی شهر زندانی بوده است.
آرش جوهری در جریان حادثه آتش‌سوزی زندان اوین و حمله گارد زندان به زندانیان که شامگاه شنبه ۲۳ مهر سال جاری اتفاق افتاد، به شدت زخمی شد و مدت‌ها به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از حق درمان و دسترسی به خدمات پزشکی محروم بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و فشار بر فعالین و حامیان حقوق کارگران و ‌احکام زندان علیه آنها را محکوم می‌کند. ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط آرش جوهری، هیراد پیربداقی، عثمان اسماعیلی و دیگر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و حامیان حقوق کارگر می باشیم.

کارگر زندانی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد

چاره کارگران و زحمتکشان وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۵ اسفند ۱۴۰۱


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.