اختلال گسترده در اینترنت زاهدان، همزمان با نماز جمعه مولوی عبدالحمید

جمعه, 18ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

همزمان با سخنرانی مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان روز ۱۸ فروردین، گزارش‌ها حاکی از اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت در این شهر است.

شبکه نت‌بلاکس که دسترسی به اینترنت در جهان را دنبال می‌کند، روز جمعه در حساب توئیتر خود نوشت که داده‌های این شبکه نشان می‌دهد که «اختلال قابل توجهی» در اتصال به اینترنت در زاهدان وجود دارد.

نت‌بلاکس اضافه کرد که این اختلال بر اساس «الگوی هفتگی قطع اینترنت منطقه‌ای» در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است.

در جریان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» زاهدان یکی از کانون‌های اعتراض بوده و جمهوری اسلامی به طور مرتب اینترنت این شهر را قطع کرده است.

 

همچنین مولوی عبدالحمید هر هفته سخنانی را علیه عملکرد حکومت جمهوری اسلامی به‌ویژه سرکوب معترضان در نماز جمعه زاهدان مطرح کرده و اخلال در اینترنت برای جلوگیری از پخش زنده اینترنتی این سخنرانی است.

اختلال در اینترنت زاهدان در حالی است که حکومت از همان آغاز اعتراضات، دسترسی به اینترنت را محدود و شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ را مسدود کرد.

این در حالی است که وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ششم فروردین ادعا کرد که در سال ۱۴۰۱ هیچ قطعی از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای در اینترنت ایران صورت نگرفته، بلکه قطع اینترنت به دلایل فنی بوده‌ است.

بر اساس گزارش‌ها، مردم ایران تا ماه‌های ابتدایی زمستان شاهد چهار هزار و ۸۶۳ ساعت قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و ۱۳۰ ساعت اختلال شدید در شبکه اینترنت بوده‌اند.

همچنین مدت قطع عامدانه اینترنت در ایران در سال گذشته میلادی، در مجموع دو هزار و ۱۷۹ ساعت بوده که بر زندگی ۷۱ میلیون و ۹۴۰ هزار شهروند ایرانی تاثیر گذاشته و دست‌کم ۸۰۰ میلیون دلار نیز به اقتصاد ایران خسارت زده‌ است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.