رسانه‌های جمهوری اسلامی از سیاسی شدن مرگ کیومرث پوراحمد نگرانند

یکشنبه, 20ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

جمع بزرگی از هنرمندان و روشنفکران ایرانی در مراسم خاکسپاری کیومرث پور احمد حضور داشتندجمع بزرگی از هنرمندان و روشنفکران ایرانی در مراسم خاکسپاری کیومرث پور احمد حضور داشتندجمع بزرگی از هنرمندان و روشنفکران ایرانی در مراسم خاکسپاری کیومرث پور احمد حضور داشتند

ار اف ای

یک روز پس از مراسم خاکسپاری کیومرث پوراحمد، «مشرق نیوز» ادعا کرد که با انتشار خبر خودکشی این سینماگر برجستۀ ایرانی، «پروژۀ سیاسی کردن این واقعۀ تلخ کلید خورد». این رسانۀ جمهوری اسلامی فرد یا جریان خاصی را متهم نمی‌کند اما خبرگزاری فارس مسئول اصلی سیاسی شدن خبر را «روشنفکران» می‌داند.

روز شنبه ۱٩ فروردین، خبرگزاری ایرنا نوشت: «نحوه انتشار اخبار خودکشی، به خصوص تیترهای مورد استفاده توسط برخی وب‌سایت‌های خبری که احتمالا با انگیزه های سیاسی صورت می‌گیرد نه تنها به حل مساله کمک نخواهد کرد، بلکه احتمالا خود سرمنشأ بحران تازه ای خواهد بود».

یک روز قبل، پیکر کیومرث پوراحمد، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان، در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد. انتشار خبر خودکشی وی، حساسیت رسانه‌های جمهوری اسلامی را به شدت برانگیخته است.

این رسانه‌ها به ویژه بر دو نکته تأکید دارند: خودکشی را نباید به عنوان یک عمل قهرمانانه یا نوعی مقاومت قلمداد کرد؛ خودکشی پوراحمد انگیزه‌های صرفاً شخصی و خصوصی داشته و ارتباطی با اوضاع کشور ندارد.

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی بر نکتۀ اول تأکید می‌کند و می‌نویسد: «انعکاس اخبار خودکشی به صورت غیرکنترل شده در رسانه‌های خبری دارای پیامدهای بسیار منفی و خطرناک است… خودکشی پدیده ای قابل تقلید است و برجسته سازی آن بدون رعایت اصول حرفه‌ای می‌تواند باعث فراگیرتر شدن این پدیده در جامعه شود».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.