تداوم تجمعات اعتراضی در ایران همزمان با شنبه‌های اعتراضی‌ خارج از کشور

شنبه, 23ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

گروه زیادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در داخل و خارج از مرزها در حمایت از اعتراضات در داخل ایران، تجمعهای اعتراضی مختلفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگاران صدای آمریکا، ایرانیان در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا‌، آلمان، بریتانیا و کانادا در شهرهای مختلف با برگزاری تجمعات گوناگون خواستار توقف احکام اعدام در ایران، توقف حملات شیمیایی به مدارس و برداشتن فشارهای مختلف از روی معیشت مردم شدند.

همزمان از داخل کشور هم برگزاری چندین تجمع اعتراضی گزارش شده است.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت، شماری از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به اعمال فشار مضاعف بر دانشجویان توسط حراست دانشگاه برای رعایت حجاب و با سر دادن شعارهایی از قبیل «زن، زندگی، آزادی» و «دانشجو می‌‌میرد، ذلت نمی‌‌پذیرد» در محوطه این دانشگاه صورت گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از درگیری نیروهای حراست دانشگاه تهران با دانشجویان معترض است.

شورای بازنشستگان ایران هم از تجمع گروهی از بازنشستگان شرکت نفت اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود خبر داد. بر اساس این گزارش، این بازنشستگان در اعتراض به مشکلات معیشتی، تورم و گرانی موجود در کشور تجمع کرده و خواستار لغو مصوبه دولت در زمینه توقف بررسی افزایش دستمزدها شدند.

خبرگزاری «رکنا» هم اعلام کرد جمعی از نیروهای شرکتی اداره راهداری و حمل و نقل استان قزوین در اعتراض به بی‌توجهی به مطالباتشان مقابل استانداری این استان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته نماینده معترضان کارکنان عوارضی قزوین رشت از پانزدهم اسفند ماه سال گذشته به دلیل الکترونیکی کردن عوارضی در خصوص وضعیت کاری بلاتکلیف مانده‌اند و طبق وعده‌های مسئولین سازمان راهداری، قرار بوده نسبت به «برگشت به کار» آنها اقدام شود که این وعده تاکنون محقق نشده است.

خبرگزاری «ایلنا» نیز در گزارشی نوشت، شماری از کارگران آتش‌نشانی مشهد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان شورای این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. بر اساس این گزارش، این کارگران خواستار «افزایش سقف اضافه‌‌کاری و تعطیل‌کاری‌‌ها و افزایش میزان حقوق خود» شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.