هشدار درباره «ایرادات اساسی» در پرونده معترضان شهرک اکباتان متهم به «محاربه»

جمعه, 5ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

از راست: میلاد آرمون، مهدی حسینی و علیرضا کفایی سه معترض متهم به «محاربه»

رادیو فردا

پایگاه حقوقی دادبان در گزارشی به نقل از وکلای متهمان پرونده موسوم به «شهرک اکباتان» هشدار داد که این پرونده دارای «ایرادات اساسی و فراوان» است.

سه نفر از این متهمان به نام‌های میلاد آرمون، مهدی حسینی و علیرضا کفایی، به اتهام کشتن یک طلبه بسیجی به «محاربه» متهم شده‌اند که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد.

پایگاه دادبان در گزارش خود نوشت که بنا بر کیفرخواست صادرشده، این سه متهم ردیف اول تا سوم پرونده، به «محاربه» و مهدی حسینی و حسین نعمتی و یک جوان دیگر نیز به «مشارکت در قتل عمد» و اتهاماتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» متهم شده‌اند.

اما، به نوشته این پایگاه حقوقی، انتساب اتهام «محاربه» به متهمان ردیف اول تا سوم در حالی است که میلاد آرمون به ‌صراحت اعلام کرده هرگز هیچ سلاحی اعم از سرد و گرم در دست نداشته است.

در ویدئویی که رسانه‌های جمهوری اسلامی از مواجهه میلاد آرمون با حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان تهران، منتشر کرده‌اند، این متهم به ‌وضوح اعلام می‌کند که هرگز چاقو در دست نداشته و اصرار رحیمی به داشتن چاقو و ضربه‌ زدن به بسیجی کشته ‌شده را صراحتا رد می‌کند.

همچنین پیام درفشان، وکیل حسین نعمتی، یکی از متهمان این پرونده، به دادبان گفت که حمله‌های ماموران امنیتی و انتظامی به اکباتان «با خشونت و اعمال غیرقانونی» همراه بوده و با هدف «ایجاد رعب‌ و‌ وحشت در میان ساکنان این شهرک» انجام گرفته است.

بنا بر اظهارات این وکیل، «این حمله‌ها سلامت روان ساکنان به‌ویژه کودکان در اکباتان را به شکل جدی به خطر انداخته و گزارش‌های موثقی از اختلال خواب و کابوس‌ شبانه در میان کودکان – پس از این حمله‌ها – وجود دارد و همچنین نقاشی‌های آن‌ها حاوی محتوای خشونت‌آمیز ناشی از حمله‌ها بوده است.»

 

به گفته این وکیل دادگستری، محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران، «بر خلاف قانون، پرونده را در میانه رسیدگی در دادسرا از بازپرس گرفته و جواز ورود انواع و اقسام ضابطان را برای بازداشت‌های فله‌ای و غیرقانونی» صادر کرده است.

کمتر از یک ماه پیش، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد که برای هشت متهم پرونده کشته شدن طلبه بسیجی به نام آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان تهران کیفرخواست صادر و به دادگاه انقلاب ارجاع شده و متهمان «در حال معرفی وکیل» هستند.

مسعود ستایشی افزود: «سه نفر از متهمان در این پرونده اتهام محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی کشور دارند و برای سایر متهمان نیز اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور صادر شده است.»

بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی ایران، اتهام محاربه می‌تواند حکم اعدام را برای متهم در پی داشته باشد.

بنا بر اعلام سخنگوی قوه قضاییه، هفت نفر از متهمان پرونده اکباتان در حال حاضر در بازداشت به‌ سر می‌برند و یک نفر نیز آزاد است.

پیشتر یک منبع آگاه به کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان گفته بود که تمامی بازداشت‌شدگان تحت شکنجه‌های سخت قرار گرفته و بعضا ناچار به اعتراف علیه خود و دیگران شده‎‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. از زمانی که علم الهدی آن قرآن را از دست آن سفیر گرفت، عملیات جمع آوری نیروی بلشویکهای اسلام جعلی کره شمالیزه شده آنهم به هزینه آرامگاه امام رضا شروع شد. به عبارتی خطر ماموران عمامه دار اربابان کره شمالی (علم الهدی و رئیسی و …) به خطرات ماموران عمامه دار انگلستان (مانند لاریجانی) اضافه گردید
    هدف: ایجاد تک حزبی نوکر اربابان کره شمالی، در پوشش اسلام
    خطرات:
    خطر تک حزبی اسلام کره شمالیزه شده تحت کنترل رهبران کره شمالی
    خطر انحصار منابع در دست فرماندهان حزب نوکر اربابان کره شمالی محافظت شده توسط فاشیسم کمونیستی در پوشش اسلام
    خطر معدن فروشی و نفت فروشی و رانت وام بی بهره و ارز دولتی برای اولیگارشهای فاسد در پوشش اسلام، اولیگارشهای مسلح به مزدور و قانون و قاضی نوکر و در پوشش اسلام به عنوان رد گمکنی
    خطر تورم و نکبت و تخریب محیط زندگی برای ایران

    امروز، هر روزه، شاهد افزایش رعب و وحشت و ساچمه زنی به چشم و پرتاب گاز اشک آور به سر (خونریزی و مرگ مغزی با شلیک اشک آور از نزدیک به سر ابوالفضل امیرعطایی جوان ۱۵ ساله، توسط بیماران سادیستی یا نفوذی در یگان ضدشورش) اعدام و اعترافگیری و سانسور و پرونده سازی و دروغگویی و فیلترینگ طالبانی اینترنت و قاضی های نوکر رانتخواران قاتل و فقر و نکبت و تورم و آمارسازی بدلیل افزایش نفوذ مزدوران شبه واگنر مهرشده در پیشانی و چفیه، نفوذ کاندومهای اربابان شوروی-چی کره شمالی در غارت کشور، در ساختار قدرت بنفع علم الهدی و رئیسی و اربابانشان هستیم که به احتمال زیاد در حال ایجاد آرایش سیاسی در فردای فوت مقام معظم رهبری هستند.
    وضعیت به اندازه ای در حال خراب شدن هست که حتی مردم در آرزوی بازگشت وقایع نه چندان موفق دوران دکتر احمدی نژآد و روحانی هستند، چه برسد به وقایع موفق خوب خاتمی
    ناگفته نماند که مادر و دایه و زن اصلی حضرت محمد (ع)، هیچکدام زیر روسری اجباری دست-نشانده های شورویچی (طالبان افغانستان و طالبان ایران مانند رئیسی و علم الهدی) زندگی نمی کردند و روسری نداشته، چه رسد به چادر، بلکه از زنان سرشناسی بودند که در مورد خدیجه حتی از تاجران بزرگ بودند، و آنهایی که دخترانشان را در گونی می کردند و فرزندان خویش را می کشتند، همینهایی هستند که اکنون نوکری شورویچی ها (یا انگلیسی های صفوی) در افعانستان طالبانزده و ایران علم هدازده را بر عهده دارند که بدنبال ابزار نمودن اسلام و منابع انسانی و مالی افغانستان و ایران علیه مخالفان شوروی-چی (یا انگلستان) در جهان هستند.
    با موشکهایی که سپاه، بسیار مشابه با کره شمالی، پیش می برد، در آینده نزدیک، ایران بطور کامل بدست شوری-چی های در پوشش اسلام خواهد افتاد، که قریب به یقین، ارزش پول ریال را به نزدیکی صفر خواهد رساند و احتمالا تا آخر امسال قیمتها، رکورد فاجعه بار پارسال رئیسی را خواهد زد