پیش‌بینی وزیر ارشاد دربارۀ برخورد با چهره‌های مشهور مخالف حجاب اجباری

جمعه, 5ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

در میانه انتقادهای حامیان حکومت از محتوای لایحه «حجاب و عفاف» که از سوی دولت رئیسی به مجلس ارائه شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته چون در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شد این لایحه «قضایی» است، دولت نمی‌تواند در آن «دست ببرد».

محمدمهدی اسماعیلی روز پنجم خرداد در جلسۀ شورای فرهنگ عمومی همچنین از «پیش‌بینی‌هایی» برای «دور تازه برخورد» با چهره‌های مشهور «متخلف» در رابطه با حجاب اجباری خبر داد و گفت «اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد» ولی او نمی‌تواند «جزئیات» آن را اعلام کند.

تعدادی از بازیگران زن شناخته‌شده ایرانی که سال گذشته و در جریان اعتراض‌های ایران تصاویر بدون حجاب اجباری از خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و یا در ادامۀ نافرمانی مدنی زنان ایران، بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی ظاهر شده‌اند، خشم مسئولان و حامیان حجاب اجباری را برانگیخته‌اند.

پلیس برای تعدادی از آن‌ها مانند پانته‌آ بهرام، کتایون ریاحی، فاطمه معتمدآریا و شقایق دهقان پرونده تشکیل داد و به دادسرا احضار شدند، اما حضور آن‌ها بدون حجاب اجباری در فضاهای عمومی همچنان ادامه دارد.

در لایحه ارسال شده به مجلس که متن آن در رسانه‌های حکومتی ایران منتشر شد، پیش‌بینی شده که با چهره‌های مشهور مخالف حجاب اجباری برخورد شدیدتری شود و معاون حقوقی ابراهیم رئیسی هم این افرارد را «مروج بی‌حجابی» خوانده است.

این در حالی است که سخت‌گیری‌های وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در ارتباط با تحمیل پوشش دلخواه حکومت فقط به چهره‌های مشهور هنری محدود نمی‌شود و در روزهای اخیر اعلام شد پنج خواننده مرد موسیقی پاپ توسط این وزارتخانه ممنوع‌الکار شده‌اند. هرچند بعداً آقای اسماعیلی این موضوع را «خبرسازی» خواند، سه خواننده بر ایجاد ممنوعیت برای خود تاکید کرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.