اعتراضات بی وقفه بازنشستگان، بی تفاوتی مقامات

دوشنبه, 8ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

 

اخبار روز

ادامه ی تجمع های بی وقفه ی بازنشستگان مخابرات

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات خوزستان: امروز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه خوزستان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً در مقابل مخابرات اهواز دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات کرمانشاه: امروز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه کرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات ایلام: امروز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات مشهد: امروز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه مشهد در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً دست به تجمع زدند.

ممنوع الورودی نزدیک به ۴۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه هنر

حراست دانشگاه هنر در روندی خلاف قانون، ۴۰‌ نفر از دانشحویان دختر را ممنوع‌الورود به دانشگاه کرده است. این دانشجویان ممنوع‌الورود شده، از دانشکده‌های مختلف هستند. به گزارش شورای صنفی دانشجویان کشور حراست این دانشگاه بدون تذکر قبلی اقدام به ممنوع الورودی دانشجویان کرده است. این اقدام در حالی رخ داده‌است که حراست این دانشگاه هیچ سند و مدرکی مبنی بر تخلف دانشجو ارایه نمی‌کند و همچنین مشخص نیست که این ممنوع‌الورودی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. کندیِ برگزاری کمیته‌های انضباطی نیز می‌تواند ممنوعیت این دانشجویان را به درازا بکشاند. بر اساس شیوه‌نامه انضباطی، ممنوعیت ورود دانشجویان تنها با دستور شخص رئیس دانشگاه ممکن است و حداکثر می‌تواند تا یک ماه پس از شروع رسیدگی به پرونده دانشجو در کمیته طول بکشد. ممنوع‌الورودی این‌تعداد دانشجو آن هم در هفته‌های پایانی ترم جاری صرفا به هدف سرکوب و مظطرب‌کردن دانشجویان صورت گرفته است. اینبار اما به وضوح، فشارهای وارده به هدف حذف دانشجو از محیط دانشگاه صورت گرفته‌ است. می‌توان گفت حذف دانشجویان، این صاحبان اصلی دانشگاه، از محیط دانشگاهی در حال تبدیل به یک رویه‌ در دانشگاه‌های کشور شده است.

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران نفلین سینیت کلیبر

تجمع اعتراضی کارگران نفلین سینیت کلیبر برای دومین بار ادامه یافته است. نماینده‌ی کارگران معترض می گوید: هنوز هیچ مسؤولی سراغ ما نیامده. به گفته ی وی در صورت ادامه‌ی بی‌توجهی به مطالبات کارگران، مسؤولیت هر اتفاق بعدی متوجه دولت است. تنش ها هنوز در کارخانه ادامه داره و هیچ مسئول شهرستانی و سازمانی و حتی نماینده شهرستان جوابگوی پرسنل نیستند.

تداوم اعتصاب و تجمع کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس

خودکشی یک جوان معترض دیگر پس از آزادی

ابوالفضل (امید) مرادپور، جوان اهل شیراز که در جریان انقلاب و خیزش سراسری بازداشت و سپس آزاد شده بود، با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد. وی پس از بازداشت به بازداشتگاه مرکزی عادل‌آباد شیراز منتقل شده بود و کسی نمی‌داند در جریان بازداشت چه بر این جوان گذشته که مرگ خودخواسته را به زندگی ترجیح داده است!

اجرای حکم اعدام یک زندانی کرد در زندان مرکزی زاهدان بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی

یک زندانی کرد روز شنبه، ۶ خرداد، پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. سایت «هه‌نگاو»‌ اعلام کرده که حکم اعدام حسین سلطانیان، شهروند ساکن سرابه، به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی زاهدان اجرا شده است. این سایت عنوان کرده که آقای سلطانیان ۱۰ سال گذشته را در زندان به سر برده و در این مدت بارها دست داشتن در قتل انتسابی را رد کرده است. این زندانی اعدام‌شده اخیرا در نامه‌ای از قاضی پرونده خود خواسته بود به دلیل «بلاتکلیفی» حکم اعدام او را اجرا کند. بنابر اعلام سازمان حقوق بشر ایران، دستگاه قضائی جمهوری اسلامی از ۱۱ دی ماه، اول ژانویه سال ۲۰۲۳، تاکنون حکم اعدام را در مورد ۲۸۷ تن از زندانیان اجرا کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.