نیویورک‌تایمز: نرگس محمدی، صدایی خاموش ناشدنی برای آزادی ایران

شنبه, 13ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

 

ایران وایر

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در مطلبی به زندگی نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ایرانی پرداخته و نوشته او صدایی خاموش ناشدنی برای آزادی ایران است.

در این گزارش که روز جمعه ۱۲ خرداد منتشر شد آمده که نرگس محمدی، ۵۱ ساله یکی از برجسته‌ترین فعالان حقوق بشر و حقوق زنان در ایران است که در حال حاضر حکم ۱۶ سال حبس خود در زندان اوین را می‌گذراند.

این گزارش نوشته که خانم محمدی برای مبارزه در سال‌های گذشته بهای سنگینی پرداخته کرده که جدایی از خانواده تنها یکی از آنهاست.

نیویورک تایمز در گزارش خود درباره جدایی نرگس محمدی از خانواده‌اش نوشته آخرین باری که خانم محمدی صدای دوقلوهای ۱۶ ساله اش، علی و کیانا، را شنید بیش از یک سال پیش بود. آخرین باری که پسر و دخترش را در آغوش گرفت، هشت سال پیش بود. 

گزارش نیویورک تایمز افزوده همسر خانم محمدی یعنی تقی رحمانی، ۶۳ ساله، نویسنده و فعال برجسته که به مدت ۱۴ سال در ایران زندانی بود، اکنون با دو فرزندشان در فرانسه و در تبعید زندگی می کند.

نیویورک تایمز همچنین در این گزارش به مصاحبه‌ای که در فروردین ماه سال جاری با نرگس محمدی در زندان داشت، اشاره کرده که او در این گفت‌و‌گوی تلفنی از داخل اوین گفته بود: «من هر روز جلوی پنجره می‌نشینم، به سبزه‌ها خیره می‌شوم و رویای ایران آزاد را می‌بینم. هر چه بیشتر مرا تنبیه می‌کنند، مصمم‌تر می‌شوم تا برای دموکراسی و آزادی و نه چیزی کمتر بجنگم.»

نرگس محمدی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته بود: : «ما مردم ایران در حال گذار از حکومت جمهوری اسلامی هستیم و این روندی طولانی و سخت خواهد بود اما شواهد نشان می‌دهد که قطعا اتفاق خواهد افتاد.»

نیویورک تایمز گزارش خود درباره نرگس محمدی را با این سخنان او به پایان رسانده است: «وقتی زندان سال‌ها طول می‌کشد، باید در حبس به زندگی خود معنا ببخشید و عشق را زنده نگه داشت. من باید چشمانم را رو به افق و آینده نگاه دارم، هرچند که دیوارهای زندان بلند است و جلوی دید مرا گرفته است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.