رئیس فدراسیون کوهنوردی: با الناز رکابی برخوردی نشد، چون ورزش ایران تعلیق می‌شد

سه شنبه, 27ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: «الناز رکابی سال گذشته اقدامی را انجام داد که به صلاح نبود اما محرومیتی برای او منظور نشد چراکه کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی کوهنوردی پیگیر وضعیت وی بودند. اگر برای رکابی محرومیتی منظور می‌شد ممکن بود باعث محرومیت و تعلیق ورزش کشور شود.»

جمله آخر از گفتگوی زارعی با خبرگزاری مهر حذف شده است، اما هنوز دیگر رسانه‌های ایران آن‌را حذف نکرده‌اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی همچنین گفته: «الناز رکابی بعد از بازگشت از کره جنوبی مدتی دور از میادین بود اما برای اینکه به سازمان‌های جهانی ورزش اعلام شود که در ورزش ایران رافت و گذشت لازم وجود دارد، او به میادین بازگشت. اصلا با این ملی‌پوش با وجود اشتباهی که مرتکب شد، برخورد دور از انتظاری صورت نگرفت. کمااینکه رکابی طی یک سال گذشته در سه رویداد بین‌المللی هم شرکت کرده است.»

اما نکته اینجاست که شنیده شده، کمیته ملی المپیک نام الناز رکابی را از کاروان ایران در بازی‌های آسیایی حذف کرده. زارعی دراین‌باره مدعی شده: در فهرست اولیه فدراسیون به کمیته ملی المپیک اسامی ۸ ورزشکار اعلام شده که شامل ۸ سنگنورد سرعت و ۲ سنگنورد کمباین بود. نام رکابی هم در بخش کمباین بود. کمیته ملی المپیک اما هنوز نظر قطعی و نهایی در مورد این فهرست را نداده است. اخیرا اعلام شده که در فهرست کاروان ایران ریزشی صورت می‌گیرد. به همین دلیل وضعیت هیچ یک از ورزشکاران‌مان برای بازی‌های آسیایی قطعی نیست و از جمله الناز رکابی.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.