به دلیل عدم رعایت حجاب؛ محکومیت افسانه بایگان از حبس و ممنوع الخروجی تا مراجعه به مرکز روان شناسی

چهارشنبه, 28ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا –  افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری” توسط دادگاه کیفری دو تهران به دو سال حبس تعزیری که این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده، محکوم شد. وی از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه نویسی یک کتاب، و مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افسانه بایگان توسط دادگاه محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو تهران صادر و به وی ایلاغ شده است، خانم بایگان به دلیل استفاده از پوشش کلاه، به دو سال حبس تعزیری که به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده، محکوم شد. او از بابت مجازات تکمیلی به مدت دو سال از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا واسطه سایرین محروم و به مدت دو سال ممنوع الخروج شد. همچنین بر اساس این حکم، وی باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی نسبت به درمان آنچه “بیماری شخصیت ضد خانواده” عنوان شده، به صورت هر هفته یکبار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه کند.

افزون بر این، خانم بایگان به مطالعه کتاب و خلاصه سازی دستنوشت آن ظرف مدت دو ماه محکوم شده است.

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر از احضار خود به دادگاه به دلیل “در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی” است، خبر داده بود.

لازم به ذکر است، چندی پیش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی برای افسانه بایگان به دلیل آنچه “کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی” عنوان شده است، خبر داد.

به دنبال فشارهای مسئولان جمهوری اسلامی برای برخورد با زنان در خصوص رعایت “حجاب اجباری”، طی ماه های اخیر گزارشات متعددی از برخوردهای قضایی با شهروندان در این خصوص منتشر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.