رئیس انجمن بازیگران سینما: حداقل حقوق شهروندی بازیگران زن سلب شده است

پنجشنبه, 29ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران در واکنش به صدور حکم قضایی برای سه بازیگر سینما گفت که این احکام، حقوق شهروندی اعضای خانه سینما را از آن‌ها گرفته است.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، پژمان بازغی در مراسم نمایش یک فیلم می‌گوید اهالی سینما تحت «فشار» قرار گرفته‌اند.

احکام صادر شده برای آزاده صمدی، لیلا بلوکات و افسانه بایگان، به گفته او «حداقل حقوق شهروندی اعضای خانه سینما» را از آن‌ها سلب کرده است.

او این حقوق حداقلی را «داشتن تلفن، اینستاگرام و حق کار کردن» دانسته است که با حکم‌های صادر شده از این سه بازیگر گرفته شده است.

 

آقای بازغی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری صبا گفته که از وزارت ارشاد انتظار می‌رفت «حمایت بیشتری» از سینماگران انجام دهد.

او توضیح داده که «وزارت متبوع ما وزارت ارشاد است و وقتی اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد به تنهایی از دست ما کاری بر‌نمی‌آید».

پیش از این اتحادیه تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان سینمای ایران، دو صنف دیگر خانه سینما، در بیانیه مشترکی حکم صادر شده برای آزاده صمدی را که در آن الزام مراجعه به مراکز روانشناسی آمده بود، «توهین به شعور اهالی سینما» دانستند.

اما قوه قضائیه احکام مشابهی برای لیلا بلوکات و افسانه بایگان صادر کرد که با واکنش‌های گسترده مواجه شد.

این سه بازیگر به اتهام ظاهر شدن با «کلاه» در اماکن عمومی محاکمه شدند و ممنوعیت فعالیت در حکم هرسه آمده بود.

همچنین خانم بلوکات به تحمل حبس در زندان‌های سمنان و خانم بایگان به دو سال حبس تعزیری که به مدت پنج سال تعلیق شده، محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.