تعدادی از شهروندان مازندرانی به اتهام «تمسخر حجاب» اجباری بازداشت شدند

یکشنبه, 22ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

آرشیو

صدای آمریکا

تعدادی از شهروندان مازندرانی از جمله پنج گرداننده صفحات اینستاگرامی به اتهام «ساخت محتوا با مضمون تمسخر حجاب» اجباری بازداشت شدند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، همزمان «اماکن کسب این افراد اعم از آرایشگاه زنانه و باشگاه ورزشی» از سوی اداره اماکن استان مازندران پلمب شد.

همچنین محتوای صفحات مجازی دستگیرشدگان از سوی پلیس فتای استان مازندران حذف و صفحات آنها مسدود شده است.

علاوه بر این پنج نفر، «سایر عاملان و افراد همکار» آنها نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. اطلاعاتی درباره تعداد این افراد و هویت بازداشت‌شدگان منتشر نشده است.

مقابله جمهوری اسلامی با حجاب اختیاری در حالی است که روز یکشنبه به دنبال پیشنهاد تعدادی از نمایندگان، بررسی و تصویب «فوری» لایحه جنجالی «عفاف و حجاب» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک واگذار شد و در صورت تصویب در این کمیسیون، بدون رای‌گیری در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر دامنه مبارزه با حجاب اختیاری را به پلمب کسب و کارها و حتی شرکت‌های فروش آنلاین و پلتفرم‌های حوزه فرهنگ و هنر نیز کشانده است.

کشته‌شدن ژینا (مهسا) امینی در بازداشت گشت ارشاد به اتهام عدم رعایت حجاب در شهریور سال گذشته، موجی از اعتراضات بی‌سابقه در سراسر ایران را به همراه داشت که در نتیجه سرکوب این اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، بیش از ۵۰۰ نفر کشته، هزاران نفر زخمی، و بیش از ۲۰ هزار نفر بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.