تخریب مزار نسیم رحمانی‌فر؛ تجمع اعتراضی خانواده‌های پرواز پی‌اس۷۵۲ در بهشت‌زهرا

دوشنبه, 23ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

در پی تخریب سنگ مزار نسیم رحمانی‌فر، از کشته‌شدگان حمله موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی، شماری از اعضای خانواده‌های دادخواه این واقعه در بهشت زهرا تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی که دوشنبه ۲۳ مرداد در بهشت زهرای تهران برگزار شد، اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی خواستار پایان دادن به تخریب سریالی سنگ مزارهای جان‌باختگان شدند.

در تجمع خانواده‌های معترض شماری از زنان حجاب اجباری بر سر نداشتند و برخی از آنها تصاویری از جان‌باختگان و پلاکاردهایی با متن اعتراضی در دست داشتند.

بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده است: «سریال تخریب سنگ و عکس مزار جان‌باختگان انهدام هواپیمای اوکراینی پس از ارشیا و روجا به نسیم رسید. ادامه بی‌حرمتی را تحمل نمی‌کنیم.»

آسیب زدن به سنگ و عکس مزار در ایران توسط افرادی که گمان می‌رود عوامل جمهوری اسلامی باشند، پیش از این نیز بارها روی داده است.

 

در ماه‌های گذشته مزار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری بارها تخریب شده است.

پس از آتش زدن مزار مجید کاظمی، معترض اعدام‌شده، پسرخاله او گفت که این اقدام کار عوامل جمهوری اسلامی است و «گریبانگیر عبای خودشان» می‌شود.

پس از آتش زدن مزار مجید کاظمی، معترض اعدام‌شده، پسرخاله او گفت که این اقدام کار عوامل جمهوری اسلامی است و «گریبانگیر عبای خودشان» می‌شود.

پس از انقلاب ۵۷ خانواده بسیاری از اعدام‌شدگان با آزارهای مشابه روبه‌رو بوده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.