اعتراضات معیشتی بازنشستگان مخابرات در ۱۲ استان ایران؛ تجمع کارکنان مترو در تهران

دوشنبه, 23ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

اعتراضات کارکنان مترو تهران، دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

صدای آمریکا

وضعیت معیشتی و برآورده نشدن مطالبات صنفی بار دیگر بازنشستگان شرکت مخابرات ایران را دست‌کم در ۱۲ استان به خیابان‌ها کشاند. هم‌زمان، گروهی از کارکنان مترو در تهران در اعتراض به بندهایی از لایحه برنامه هفتم توسعه تجمع کردند.

بنا بر گزارش‌های رسیده به صدای آمریکا و منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز دوشنبه ۲۳ مرداد، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرکت مخابرات ایران دست‌کم در استان‌های تهران، اردبیل، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه، ایلام، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان، و چهارمحال و بختیاری تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان معترض خواهان اجرای کامل آیین‌نامه پرسنلی و استخدامی سال ۱۳۸۹ و همچنین حل شدن مشکلات بیمه درمانی از جمله تأمین بیمه تکمیلی هستند.

در تجمع‌های بازنشستگان شرکت مخابرات در شهرهای مختلف، شعارهایی از جمله «تا حق خود نگیریم، آروم نمی‌نشینیم»، «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «یخچال بازنشسته، خالی‌تر از گذشته»، و «یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می‌شه» سر داده شد.

  • اعتراض کارکنان مترو در تهران

در رویدادی دیگر، ده‌ها تن از کارکنان مترو تهران روز دوشنبه ۲۳ مرداد در اعتراض به «بندهای ضدکارگری لایحه برنامه هفتم توسعه» و «عدم رسیدگی به دیگر مشکلاتشان» در مترو بهارستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارکنان مترو به ویژه نسبت به ماده ۲۹ فصل پنجم لایحه برنامه هفتم توسعه معترضند که بر اساس آن سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور افزایش می‌یابد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این تجمع قرار بود در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شود اما نیروهای امنیتی از آن جلوگیری کردند.

  • گزارش‌های تصویری از اعتراضات صنفی

کرمانشاه

مشهد

تجمع کارکنان مترو تهران

 

در پی گسترش گرانی و تورم و افزایش مشکلات معیشتی، اعتراضات صنفی بازنشستگان و کارگران که سال‌ها است در ایران جریان دارد، در هفته‌های گذشته بارها تکرار شده است.

ستار رحمانی، فعال صنفی، پیش از این به صدای آمریکا گفته که به دلیل عدم انطباق افزایش دستمزد و سبد معیشت با نرخ تورم، «شاخص فلاکت» ۶۰ درصد شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.