هفت فعال حقوق زنان در گیلان بازداشت شدند

چهارشنبه, 25ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد، هفت فعال حقوق زنان به نام های زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، متین یزدانی، فروغ سمیع نیا، جلوه جواهری و یاسمین حشدری در شهرهای رشت، انزلی و فومن بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بی خبری از سرنوشت این افراد، به افزایش نگرانی های خانواده آنها منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری دستکم هفت فعال حقوق زنان ساکن در استان گیلان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این افراد زهرا دادرس، زهره دادرس، متین یزدانی، نگین رضایی، فروغ سمیع نیا، جلوه جواهری و یاسمین حشدری توسط هرانا احراز شده است. بی خبری از سرنوشت این شهروندان منجر به افزایش نگرانی های خانواده آنها شده است.

بازداشت زهرا و خواهرش زهره دادرس، طی روز جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی آنها واقع در رشت صورت گرفته است. تاکنون پیگیری های خانواده دادرس جهت کسب اطلاع از سرنوشت فرزندانشان به نتیجه ای نرسیده است.

همزمان متین یزدانی، دیگر شهروند ساکن این شهر که در حوزه مسائل زنان و عکاسی فعالیت دارد، در محل سکونت خود بازداشت شد.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، صبح امروز فروغ سمیع نیا از دیگر فعالان حقوق زنان در رشت نیز به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

فروغ سمیع نیا پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است. او پیش از بازداشت در یک کارگاه خیاطی اشتغال داشت.

صبح روز جاری نگین رضایی و یاسمین حشدری نیز به ترتیب در فومن و انزلی بازداشت شدند.

تاکنون از دلایل بازداشت این فعالین حقوق زنان، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاعی حاصل نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.